Otippad dag kan man säga

Vid lunch ringde Julia och hade så ont i magen..Sa att hon skulle kvista över till barnmorskan och det gjorde hon. De trodde ev att det kunde vara gallsten och skickade henne en trappa ner till vårdcentralen.
Där sa de att eftersom du är gravid måste du åka in till förlossningen/akuten.
Bara att kasta sig i bilen och hämta henne och Emilio och åka till SÖS.
Där blev det blodprovstagning och ultraljud av gallan,levern och övre delen av magen.
Ju längre dagen gick fick hon mindre ont och när vi fick svaret på ultraljudet så visade det sig att det bara hade varit lite extra gas i tjocktarmen, tack gode gud för det. Barnmorskan gjorde också ett extra ultraljud så vi fick se lilla bebisen och det sparkade och hjärtat slog därinne så allt är bra med bebisen.
Emilio skötte sig exemplariskt fast vi var där i typ tre timmar.

Nästa projekt var att hämta en soffa som vi fick av Jörgen i Gröndal. Körde förstås vilse när vi skulle åka dit men till slut kom vi fram. Råkade tappa soffan på min lilla tå så nu har jag ont i tån fast inte så farligt. 

In med den nya soffan Jossan lägenhet och så fick vi mer eller mindre slå sönder den gamla för att den skulle få plats i hissen då vi bara var två som bar skulle vi inte orkat kånka den i fyra trappor.
Sedan var det bara att åka till återvinningsstationen i Trångsund och kånka ut allt igen. Man kan säga att jag var lite svettig efter denna dag men så skönt att allt var bra med lilla Hailey i Julias mage (vecka 24)

Hemma och lämnade tillbaka bilen till Helena (en caddy) och hämtade upp min.

När jag kom hem så var allt jag orkade käka kräm och mjölk och sen var Taki så himla gullig och gav mig en helkroppsmassage ute i uterummet så nu känner jag mig som en ny människa igen.
Det blir inte alltid som man planerat och tänkt men så är livet. 


(null)

(null)

(null)