Marieangel

Fyll dagarna med liv, inte livet med dagar!

Traderafynd

Kategori: Allmänt

Igår vann jag budgivningen på denna cykelhjälm. Tänk att man ska bli 51 år innan man tycker att man måste ha hjälm😉
Nu har jag en iallafall och den kostade mig 55:- på Tradera.
Passade ju bra med texten oxå " Vi älskar Stockholm" kunde ju ha stått typ "Vi älskar Arvika" eller nån annan stad, så det var nice tycker jag👍
Nu ska vi käka tillsammans Ann-Britt & Lillen innan vi ska gå till stortorpsparken och kolla brasan.

Hipp Hurra för Mor idag

Kategori: Allmänt

Idag fyller min fina mor 87 år. Tyvärr är jag inte i Leksand och kan fira henne idag. Men hon fick sin present när jag var där sist. Hennes favoritparfym.
De hade tänkt att eventuellt åka ner till Stockholm i helgen men de kommer en annan helg.
Fredagshumöret är på topp iallafall.

STORT GRATTIS TILL DEJ MOR❤️

Träning, vinst och bebisgos

Kategori: Allmänt

Vilken dag! Hunnit med massor på jobbet, tränat med Helena på dansaerobicen och VUNNIT en klocka i en tävling hos min fina bloggvän Eva
Supercool klocka som kommer pryda min arm inom kort. Stort tack Eva!

Sedan skickade Jenny lite bilder från när vi var där och hälsade på i förrgår. Blir bättre bilder med systemkamera som hon har.
Så idag blir det bildbomd de luxe. Utanpå allt detta så bloggade jag på Hem & Hyra om det som hände i måndags när jag hals över huvud fick åka och sova hos Julia. Tryck -----> Ögamotögamedtjuven <--------

Tack för en härlig dag!!

Mjau

Kategori: Allmänt

Om man ändå vore en katt och fick kura ihop sig i soffan en sån här regnig dag.
På väg till jobbet och ännu en stressig dag.
Igår gick jag runt och letade efter min telefon på jobbet tills jag kom på att jag pratade i den. Tror jag behöver semester😩

Mission klädsortering

Kategori: Allmänt

Direkt efter jobbet åkte jag och mötte upp Jossan och så köpte vi med pizza hem till Adde och oss.
Sen började mission städa garderober med kläder.
Från fyra garderober blev det tre sopsäckar med kläder som var för små eller för slitna.
Härligt med lite space i garderoberna nu.
22.37 tåget hem för idag så får vi fortsätta en annan dag.

Regn & Röd

Godmorgon!
Ikväll har jag date med stordottern efter jobbet, vi ska fixa en grej i deras lägenhet. Kanske före efterbilder kommer;-)
Kommer blogga på hem & hyra vad som hände i förrgår så jag länkar det på min blogg så fort jag lagt ut det.

Bebisgos ikväll

Kategori: Allmänt

Efter jobbet åkte vi och hälsade på Christer & Jenny och Elina & Evan. Fem veckor har han hunnit blivit. Jättesöt var han, gick runt med honom ett par timmar och hann sova, vara nöjd i famnen, gråta och få blöjan bytt. Leka med hästarna på Elinas rum och tävla vem som sprang fortast;-)
Jenny tog en massa fina kort på Evan när jag höll i honom med riktig kamera så dom får ni se när hon laddat upp dem på datorn.
Tills dess får ni hålla till godo med mina telefonbilder.
Tack för att vi fick komma ikväll!

Räkningsdax

Kategori: Allmänt

Vare sig man vill eller inte så direkt när man får in pengar på kontot så ska man betala räkningar och resten kan man spendera som man vill.
Livets gång helt enkelt, jobba, få lön och göra saker man gillar för pengarna.
Bara att Go whit the Flow.

Gjorde en variant av spagetti carbonara till middag och lite vardagsfix som tvättstuga och måla naglarna.

Idag blev det blåa naglar💙

Monday

Kategori: Dagens Outfit

Då var det ny vecka med nya möjligheter och så countdown till på söndag då vi reser iväg.
Somnade som en stock igår och vaknade av att Taki väckte mig och undrade om jag inte skulle till jobbet? Jooo, men min klocka hade inte ringt än så 3 min senare steg jag upp utan att snoozeträsket fick mig på fall.
Ha en fin dag alla!

Golf dag 2 & 3 i Arboga

Kategori: Allmänt

Vilken helg vi haft med 28 golfvänner. Tre golfrundor och två grillmiddagar med skratt och trevligt umgänge. 12 sov i campingstugor som var fina (dock inga toaletter och rinnande vatten) och resten i husvagnar/husbilar.
Lite campingliv, men ack så trevligt! Inga finkläder och var inte golfskorna på så gick jag i träskor.
Vi camperade med Ann-Britt och Lillen och så tackar jag Maud & Fille för att ni ordnar så bra.
Ny vecka att ta sig igenom innan vi åker till vårt andra hem i Spanien en vecka🙏

Dagens golf

Kategori: Allmänt

Åkte 06:00 hemifrån, framme vid 08:00. Fikade, tränade lite på rangen, packade upp och slog ut 10:42.
Jag, Taki, Lillen och Ann-Britt spelafe ihop idag.
Allt från sol, blåst, hagel och regn, men mest bara fint.
Såg världens största myrstack idag, typ 1,5 m hög.

Mys i stugan med ost & kex och nu dags att fräscha upp sig. Sen blir det gemensam grillmiddag:-)

Mannekäng & vårträff på klubben

Kategori: Allmänt

Idag åkte jag efter jobbet och hämtade upp Luddemou. Direkt ut till klubben och Damernas vårträff.
Information, middag, lotterier och visning av årets kläder stod på schemat.
Självklart mannekängade jag lite tillsammans med Ankan och Inger. Alltid lika kul. Till och med en väska som matchade till, hur chic som helst.-)

Tack alla för en härlig kväll.

Nu har jag packat och fixat inför golfhelg i Arboga imorgon. Har säkert glömt något men det får bli som det blir. 06.00 blir det avfärd.

Golf

Kategori: Allmänt

En niohålsrunda ikväll som gick sisådär, dåligt i början men lite bättre i slutet. Skönt att få en promenad iallafall. Banan är Superfin och efter städdagarna såg det kanon ut!
En sväng till ICA Maxi efter det och så en snabbvisit till Julia och kollade in Clarks (Julias katt) mungipa som hon trodde var lite fel på men jag tyckte att det såg bra ut. Han äter, kissar och bajsar och är som vanligt.

Golf idag

Kategori: Dagens Outfit

Underbart väder idag och idag öppnar golfbanan och en runda med Helena står på schemat efter jobbet.

Tala är silver och tiga är guld, mitt ordspråk denna morgon!

Vattenpärlor & Cykling

Kategori: Inredning

Inget regn på eftermiddagen så jag susade iväg med cykeln hemåt, eller snarare direkt till frissan. Lite småsvettig och flåsig efter 16 km satte jag mig i frisörstolen och nu är utväxten ett minne blott! Tack Tina!

Köpte förresten en gelesadel på XXL idag för 149:-, kändes mycket skönare.

Hann ta kort på de japanska körsbärsträden som blommor i Kungsträdgården, de kommer blomma några dagar till så skynda er dit.

Tulpanererna hade blommat ut idag och jag hade dem med vattenpärlor i vasen.
Spolade av dem och satte dem i fina glas med ljus i. Blev fint men fick flytta dem från hallfönstret då Spizy hoppade upp och svingade sin svans över det ena så det gnistrade till i svansen. Pjuuh att han klarade sig. Nu fick de flytta in i vardagsrummet på bordet, där brukar han aldrig ligga och så ser vi ljusen.

Converse

Kategori: Inredning

Idag fick det bli converse, bar upp alla vinterskor igår så det är officiellt vår. Har alltid ett par extra sulor i så de ska vara skönare att gå i, annars känns det som man går på marken.
Ha en fin dag!

Cykling, städning & London

What a day.
Hade svårt att somna igår då jag sov så länge på söndagsmorgonen. Blev 6 timmars sömn bara.
Cyklade till jobbet imorse, 15 km var det och ändan höll..haha.
Tog tåget hem så cyklar jag hem från jobbet imorgon (måste köpa en gelesadel på lunchen bara).
Fullt ös på jobbet och så hem och storstädade. Taki och jag hjälptes åt så det mesta är klart, nu kan man andas & trivas igen här.
Har hunnit planera lite med Ann-Britt om  vem som ska ta vad till golfhelgen i Arboga i helgen. Frukost & middagar ska fixas och planeras.

Josephine har landat i London och snodde två bilder av henne. De bor på typ Frälsningsarméns hus och ska vara där till på fredag.

Att krypa ner i renbäddad säng ska bli ett rent nöje ikväll.

Monday

Hej på er!
Måndag igen och jobbar bara fyra dagar denna vecka. På fredag 06:00 bär det av till Arboga och golfhelg med Jacobssons gänget. Ska bli så kul!
Hörs ikväll!

Siljan

Kategori: Allmänt

Vaknade 10:45 idag av att mor o far just gick upp. Käkade lite gröt och gav mig ut på en cykeltur norrut denna gång.
Blev 12,5 km..bitvis efter Siljans strand och utan regn med bra musik i öronen.

Var tvungen att stanna och ta nga kort nere vid Siljan...så vackert.

Tack igen Petra för lånet av cykel😊

Nu bär det hemåt vid 15:15 med SJ.

Min lördag

Kategori: Allmänt

Vaknade först av alla här i huset och satte på lite kaffe som vanligt. Rejäl grötfrukost och så blev det mission "fixaencykel" Ringde på hos grannen Petra som inte var hemma men bonusdottern öppnade och meddelade att de skulle komma hem inom kort. En halvtimme senare ringde de på dörren och Petra kom med sin cykel som jag fick låna.  Stort tack!
Toppboosten idag då bonusdottern hade sagt till Petra att det var en "flicka" som ringde på nyss...haha😂
Tog en cykeltur till Insjön tur o retur. Regnade hela vägen dit men uppehåll på hemvägen.
Ska köra ICA klassikern och den börjar med cykling 30 mil som ska vara klart i mitten av Juni...bara att trampa på:-)

Mina nedre regioner var dock inte lika imponerade av cykelturen men det lägger väl sig till imorgon.

Till middag åt vi Jansons Frestelse, gött var det.
Helen kom på besök på kvällen och fick lite mat hon med och så fikade vi.

Nu är dagen snart slut igen. Lite TV och sen sängen.

Packat resväskan

Kategori: Allmänt

Då var resväskan ompackad och i eftermiddag bär det av till mor & far. Taki är städgeneral i helgen på golfklubben, Jossan åker till London på måndag och Julia har ingen kattvakt så jag åker själv.
Tog tåget istället för bilen då jag tycker det är gruvligt tråkigt att köra bil själv. Nu kan man läsa eller ta powernap om man vill:-)
Ha en underbar fredag och njut av helgen om ni är lediga❤️

Besök på Printagon

Kategori: Allmänt

Idag har vi haft styrelsemöte och info av regionchefen och lokalredaktörerna på plats.
Avslutades med ett besök på vårt tryckeri Printagon. Mycket roligt och intressant  att få komma dit och se alla pressar och hur det går till. Enorma pappersrullar på lager som väger cirka 1ton styck. De som jag står framför kommer bli en massa Hem & Hyra tidningar.

Nu sitter vi på flyget och det är försenat. En flygvärdinna har blivit sjuk och ny har ringts in.
Just nu vill man bara hem😁
Trippen till Helsingborg har annars varit bra och intressant.

Helsingborg ikväll

Kategori: Allmänt

Kom till Helsingborg vi sjutiden ikväll. Middagen avnjuts klockan 19:30 på Inom mat & bar på Sundstorget. Fantastiskt gott, jag åt:
Musslor till förätt, någon sorts inbakad fisk till varmrätt och så en god cappuccino och en lite tryffel till det.
Trevlig kväll med många skratt och bra disskutioner.
Tack alla!

Träning

Kollage: träning

1 här | 2 här | 3 här
Vem vill inte komma till gymmet i dessa coola träningskläder?
Jag vill det iallafall och allt hittar du hos Nelly.

Härligt väder idag

Kategori: Dagens Outfit

Solen lyser och humöret är på topp!
Ta vara på denna dag, den kommer inte igen.

Styrketräning

Kategori: Allmänt

Dagen till ära har jag kört ett styrketräningspass med Helena. Vi körde på easyline stationen 30 sek på 9 stationer och fyra varv blev det. Sen körde vi rygg, bröst och lite rumpa. Var faktiskt riktigt skönt.

Packat ihop ett ombyte för trippen imorgon till Helsingborg.

Känns tomt nu här hemma, ingen Julian här....tänk vad fort man vänjer sig.

Lite vikning av tvätt och sen Gonatt framför Tv'n.

Sol i dag

Kategori: Allmänt

Godmorning! Idag är det strålande sol☀️ underbart! Ikväll ska jag försöka komma iväg och träna, har blivit dåligt med det denna och förra veckan!

Julle åker hemåt idag, har varit så mysigt att ha honom här💙

Måndagen

Kategori: Allmänt

På väg hem var det megakö på Nynäsvägen med två stora olyckor, i den ena bilen satt de fast verkade det som. Otäckt!!
Farfar Taki hade lagat mat sim var klar när jag kom hem (ris & korvstroganoff) och sen gick vi ut på mossen och övade lite golf. Julle tröttnade fort och vi chippade bollar till honom och han kastade tillbaka dem.

Vi fick ta startkablar för att få igång Peaguaten som vi puttade ner på vändplan igår för att röja på uppfarten. Fick ta några varv i Trångsund och ladda upp den lite. Har ju inte ställt på den än så jag vill egentligen inte köra...!
Jaja..sista kvällen med Julle då föräldrarna kommer hem imorgon. Dagarna går fort när man har barn i huset.

Måndag

Kategori: Allmänt

Måndag och ny vecka. På onsdag åker styrelsen till Helsingborg och på fredag åker jag till Leksand. Julle fick vi väcka imorse men sen var han pigg och glad.
Önskar alla en härlig vecka.

Fix på tomten idag

Kategori: Allmänt

Adam och Taki har kört iväg den gamla stugan (i bitar) som de rev på berget i höstas. Även alla gamla brädor som legat flera år på uppfarten. Jag bar ner skräp från berget och gjorde iordning på altanen.
Julle var med och hjälpte till men vi fick ta lite avbrott i arbetet med skogspromenader på berget, gå till fotbollsplanen, hoppa studsmatta och äta korv med bröd och en glass.Flera fjärilar såg vi idag och en kom med på bild.

Fem stora lass blev det till tippen, känns skönt men det finns mera att köra på berget.

Vi har varit ute hela dagen så ett bad satt på sin plats inför förskolan imorgon. Hårtvätten gick bra och jag sa till Julle att det där gick väl bra? -jaa, men jag blir bara lite nervös innan bara...haha, gullisen!

Lördag med Julle

Kategori: Allmänt

Bra dag som bestått av att jag fick på sommardäcken på Port 73 och lite shopping till Julle.
Lek i lekparken och så lunch.
Julia kom på besök och lekte med Julian en stund.

Klockan fyra åkte vi in till stan och på Bamse och världens starkaste man som var Magnus Samuelsson.

Efter det middag med Julius och hans föräldrar på Dolce Vita på Kungsholmen.
Kasta sten i vattnet från bron var kul och Julle sa: Önskade att jag bodde här vid vattnet i stan.

Kul att Julian & Julius kom så bra överens.

Tänderna är borstade och dags att natta Julle.

Fredag

Godmorgon!

Fredag och helgen närmar sig. Jossan och Adde har landat och väntar på bagaget men jag hinner inte träffa dem på morgonen så jag åker hit efter jobbet och säger hej och hämtar min resväska.

Idag är det manfall på jobbet så Tommy, Conny, Michelle och jag får hålla ställningarna.

Lillplutten (som snart inte är någon lillplutt )kommer ikväll. Mysigt!

Trevlig fredag!

Cupcakes

Kategori: Allmänt

Sista kvällen i lägenheten och jag har roat mig med att städa hela lägenheten. Dammat, dammsugit och skurat. Tvättat lakan, gjort middag och bakat cupcakes.
Tänkte överraska dem lite med nybakt imorgon bitti.
Pepparkakscupcake med lite frosting.
Åt en ikväll och den var smaskig.

Hoppas det går fort med att de får sina väskor på Arlanda så de hinner hem innan jag åker till jobbet😊

Hiss & Diss lista

Godmorgon!

Ikväll blir det sista natten i stan då herrskapet kommer hem imorgon bitti från Thailand.

Måste säga att det är bra att prova på att bo i stan ibland. Här kommer lite hiss & diss med att bo i stan i lägenhet/villa i förort.

Fördelar med lägenhet:
Nära till jobb, restauranger och stadens utbud.
Går snabbt att ta sig hem med andra ord.
Snabbt att städa i en lägenhet.
Ring hyresvärden om det blir fel på något.

Nackdelar med lägenhet:
Man hör grannarna, bråk, slå i dörrar, klampa osv.
Att gå ut på balkongen=risk för att alla ser en.
Kan inte spela hög musik och tvätta när man vill.
Man blir anonym.

Fördelar med Hus:
Friheten, att kunna stiga rakt ut i naturen. Grilla på altanen och det finns alltid P-plats utanför huset.

Nackdelar med Hus:
Mycket att städa, trädgårdsskötsel, snöskottning. Måste fixa allt själv-stopp i avlopp osv.

Finns flera pluss och minus men det här är de stora sakerna som dyker upp i mitt skalle medans äggen kokar;-)

Ha en fin dag!

Toppform

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit på hälsoundersökning och jag är tydligen i toppform🙏
Fick över (ÖVER) högsta betyg på min kondition som var siffran 5 så jag känner mig verkligen på topp ikväll.

Detta firades med Bengalisk streetfood på Gossip på Skånegatan. Ubergott var det!

En liten efterrätt på vampyrelounge hann vi med och så hemma vid 21.00, helt lagom en vardagskväll.
Sällskapet ikväll var Helena❤️

Pratat med mor och fått senaste nytt och allt var bra.

Over & Out

OBS!! Ny adress till bloggen.

Kategori: Allmänt

Det går inte längre att gå in på www.marieangel.se för att läsa mina inlägg. Blogg.se handhar inte tjänsten längre med domäner så ni måste gå in på denna adress nedan.

Se till att uppdatera era bokmärken:-)

Idag lånade jag en hatt från dottern, eller om det är Addes...ingen aning:-)

Problem

Kategori: Allmänt

Det verkar inte gå och komma in på min blogg, har meddelat blogg.se så får se hur fort det går att lösa.

Rainy day

Kategori: Dagens Outfit

Idag regnar det, me dont like.
Packat väskan för några dagar på Knivsöder , wish me luck😉
Ingen träningsvärk än men det lär komma.

Bodypump

Hello there.
Idag var det stressigt värre på jobbet. Men allt gick bra till slut iallafall.
Kändes skönt att ta ut varenda muskel i hela kroppen idag på Bidy Pump. Längesen jag var på ett sånt pass. Gissa vem som kommer ha träningsvärk Deluxe imorgon.
Idag har jag köpt biljetter till Bamse-teatern som Taki  jag och Julian ska gå på lördag.
Vi ska passa Julian från fredag till tisdag när föräldrarna ska ut och ha lite ensamtid någonstans i Europa.
Imorgon bär det av till Söder igen fram till torsdag.
Over and out.

Sötaste katten

Kategori: Allmänt

Han är ju för go vår lilla Spizy, kommer nermjauande för trappan och vill förståss vara med på bild så han får vara stand in idag.
Ikväll hoppas jag på träning, har ställt mig i kö på  ett pass som är fullt men får väl ta ett annat om jag inte kommer med.

Min söndag

Kategori: Allmänt

Sovmorgon idag, Taki spelade golf och gick upp vid 07:00 och det hade jag inte lust med.
Vattnat lite blommor, varit till sopåtervinningen, kört bilen i tvättautomat och jobbat lite med Ann's bokföring. Hunnit powernappat på soffan och så avslutade vi söndagen med middag på Sakkura. Älskar Sukiyaki, det är min favoriträtt verkligen.
Taki har dammsugit idag så det känns OK med en ny vecka efter härlig helg.

Faceswop

Hello!
Idag kom jag hem till lugna sköna Trångsund och har chillat deluxe med mannen och kissarna.
Spelat backgammon, druckit vin och planerat lite Spanien.
Städat hela dagen hos dagen så nu är det tipp topp där.

Roade oss med att byta ansikten i en app ikväll.

Känner ni igen oss? Haha!

Fredag✌️

Godmornng!

Ingen promenad idag till jobbet då det regnar om det inte slutarförståss. Hoppas på lugn och ro och ingen galning idag på väg till jobbet.
Katterna är uppe och röjer på natten så det ligger tussar här och var, syns inte att jag dammsög och torkade golv igår😉
Hörs ikväll, ha en underbar fredag!