Marieangel

Fyll dagarna med liv, inte livet med dagar!

Kulturdag

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit lite kulterella. Åkte iväg till Sagrada Familia och kön där för att komma in var ofantlig. Fattar inte hur barnfamiljer kan utsätta sig för detta. Vi hittade automaten dör man kan köpa en tidsbestämd biljett men det skulle ta typ 6 timmar tills vi kunde gå in så vi struntade i det. Åkte vidare för att kolla på lite arkitekthus gjorda av Gaudi.. ( eller hur det nu stavas) fina var de iallafall. Avslutade konstrundran med en underbar varm getostsallad med tomatbaguett till! Herregud så gott det var!!! Sen tjippelivipp iväg till stranden där vi tog en liten siesta:-) Starbucks fick sig ett besök på väg till stranden med en fabiolus latte..mmm så god den var!!
Pillade navelludd och chilillidillade på stranden. Tog en sangria på hemvägen för att komma till en decent toalett.
På återseende..( btw så knackade det just en lirare på dörren och sa att vi var sååå välkomna att köpa lite weed...men vi tackade artigt nej och sa att vi är nog crazy enough ändå)

Tonight

Kategori: Allmänt

Dyr halvgod middag på Las Ramblas med desto roligare på Hard Rock Café slår vi nu igen våra blåa svenska ögon för att möta morgondagens vedermödor... Hihi!
Ps:vi anser oss numera proffs på metron, typ like locals:-)

Today

Kategori: Allmänt

Idag gick vi hela Las Ramlas ner till vi kom till stranden. Varmaste & Härligaste dagen hittills. Solade, badade och njöt av dagen.Avslutade med en auberginegratäng igen som är fantastiskt god och så tog vi tunnelbanan hem från Barceloneta. Vår kypare agerade oklanderligt när ett parasoll blåste omkull och blev därmed vår superman:-)
Lite shopping på väg hem vart det! Jag en byxdress och Helen en klänning.
Tjingeling

Damm it..

Kategori: Allmänt

Man skulle väl läst spanska så hade detta inte hänt...
Helen upptäckte att vi köpt koffeinfritt kaffe! Inte undra på att vi var supersega igår, en burk finns att hämta här:-)

Jakten på den försvunna bion..

Kategori: Allmänt

Nyduschade och med humöret på topp tog vi tunnelbanan till paral lel och något annat korttåg som tog oss till linbanan som skulle gå upp på Montejuic. Väl där så gick inte linbanan så det var bara att traska på i 90 graders uppförslut. Väl uppe var det helt dött, inte en människa i sikte så det var bara att traska ner. Då hade korttåget slagit igen och vi fick leta upp en buss som tog oss till civilisation. Då går Heléns sko sönder, och vi träffar på en man med levrat blid i pannan som frågar om eld och en bil stannar och säger något på spanska och visslar efter oss så vi blir lite scary och undrar var vi hamnat? Helen lyckas laga skon med en säkerhetsnål och vi lyckas hitta en busshållplats. När vi kommer ner till stan igen är klockan 23.00 och då är vi så hungriga så det blev Burger King!
Vi tappade gajsten efter detta så nu är vi hemma igen och satsar på morgondagen.
(Väl hemma läste vi lite nogare och utomhusbion och de andra började visst inte förens i juli...#blondshavemorfun)
Godnatt!

Just nu

Kategori: Allmänt

Frukost käkade vi hemma, omelett och en provivashot. Pressade apelsinerna som vi fått av värden.
Vi gick vi halvvägs till stranden men sista biten tog vi cykeltaxi. Dyrt men värt det. Solade, badade, käkade god lunch och tog tunnelbanan hem. Vi har ingen hårtork med oss för det stod att det fanns en "dryer" vilket visade sig vara en torktumlare. Skickade ett sms till vår värd Andrew och vips så fick låna en.Toppen! Nu blir det vila lite innan vi ska till ett slott där det finns en massa uteaktiviteter, bland annat bio ikväll.

Back home

Kategori: Allmänt

Efter en tapasmiddag och slutet på matchen Spanien-Italien och en supergod mojihto är vi hemma och ska sova för nya äventyr imorgon!
God night!!

Men Hello

Ja vi har det bra här..
Började dagen med att sova ut till 11.00!!! Gick mot stranden och halvvägs stannade vi för frukost. Promenerade sen igen mot stranden. Badat, köpt mojihto på stranden, ätit god aubergine med parmesan, hinkat i oss 1,5 liter Sangria. Navigerat hem via smågator, handlat ägg och bacon till frukost och självklart brännt ryggen lite:-)
Nu duscha och sen ut och gå igen!!
Tjing på er!

Barcelona

Kategori: Allmänt

Nu är vi här och allt har gått bra. Flygbussen till stan, tunnelbanan till Arc De Triumph och en 5min prommis så var vi här. Vi bor på en smal bakgata granne med en marijuanaclub..! Nu har vi käkat och ska sova.
Imorgon blir det stranden.

Kan man ta ned hela garderoben?

Kategori: Allmänt

Tänk att det ska vara sååå svårt att packa! Jag vill ha med mig ALLT. Får nog erkänna att det är en av mina svagare sidor🙈

Pizzanight

Väl hemma så ville Kicki & Ingvar åka och käka pizza så vi drog iväg till Oasen! Ingvar tog en cola och fick söt text på burken:-)

Förbundsgolfen

Kategori: Träning & Golf

Då var det avgjort! Spelade uselt första nio men hämtade upp mig sista nio. Vem som vann ser ni nedan på korten! Underbart väder och härliga medspelare gjorde dagen toppen! Vann en hotellövernattning i stan så jag är sååå nöjd!

Nu gäller det...

Kategori: Allmänt

Nu gäller det Urban's trophy cup! Mitt enda mål är att vinna och att klå Anders:-)) vi slår ut på Västerled strax före 13.00! Håll tummarna!!

Söndag

Idag har Kicki och jag varit och shoppat i Farsta, Ingvar var hemma och Taki spelade golf och jobbade. Väl hemma så fikade vi kanelbullar och jordgubbar och grädde. Don & Julian kom oxå förbi en sväng och så kom Johan och sa hej! Taki satte upp hängmattan som jag köpte i Thailand för två år sedan och den gillade Julle:-) Dagen avslutades med middag på värdshuset!
Kommer sakna Julle som jag inte får se på över en vecka nu....!

Kicki & Ingvar in the house

Kategori: Allmänt

De sista dagarna innan hemfärd till Themeni spenderas här hos oss! Idag blev det spagetti och köttfärssås till middag. Nu chillar vi i soffan och bara tar det lugnt, förutom att vi äter godis då:-)

Midsommar del 2

Midsommarafton är slut och alla barnen utom min fina Christopher har var hör. Vi var 10 st vuxna och 3 barn. Efter grillningen hade vi boulemästerskap och vann gjorde: Sofia, Christer och Julia!! Bra spelat!!
Ewie kom oxå efter maten, sen drog alla som inte har barn till tanto!
Tack för att ni ville komma! Det var så mysigt!

Midsommar

Kategori: Allmänt

Lunch avklarad och nu kom det en regnskvätt!

En fästning en borstning senare..

Kategori: Mina fyrfota vänner

Perserpäls, do I have to say more?

Underbar dag..

Kategori: Allmänt

Solen har visat sin bästa sida idag och det har varit underbart vid Sjöängen och på altanen. Lilleman sover och jag och Spizy sitter ute och myser.

Stor hjälp

Kategori: Barnbarnen

Här krattar vi och rensar ogräs och Julle har egna trädgårdshanskar som fått av Hampus:-)

Julian in the house..

Hann precis att hämta Julle i utsatt tid. Köerna hem var inte roliga idag. Vi åkte en sväng till Port 73 och köpte hink, spade och en liten boll som kan vara bra att ha om det blir fint väder imorgon:-) Lyser solen åker vi till sjööngen en sväng. Nu har vi ätit kex, kollat på alla djuren i Ipaden och nu duschar vi lite innan sängdags!

Gjort massor ikväll!

Kategori: Allmänt

Färgat utväxt, färgat ögonbryn, målat naglarna och dammsugit. Nu säger jag godnatt för att jobba veckans sista arbetsdag imorgon. Sen ska jag hämta Julle på dagis<3

Becuse I'm worth it!!

Panik igen då..

Kategori: Mina fyrfota vänner

Kommer hem efter jobbet, smyger mig in i köket. Zelda hänger på och springer direkt till hörnet av rummet, musfällan är tom för där i hörnet fångar hon den!! Va fan ska jag göra nu?? Slänger mig livrädd förbi Zelda där hon står med en LEVANDE mus i munnen och öppnar altandörren. Skriker UT och hon försvinner med musen på gräsmattan. Springer ut och lyckas distrahera henne så den bruna musen med stora öron kan hoppa över till grannen! Nu vet bag en som är värd en pizza!!!

Musdags igen då!!

Med ett jamande som går till historien entrar Zelda nedervåningen och kl är 05:52. Jag knuffar på Taki så han kan gå ner. Zelda jagar in den i köket och sen sticker hon. Spizy fattar inte ens hur man jagar möss så nu är kyl och frys utdragna och fällan laddad!! Hoppas på fångst i em:-)

Date med Julia

Kategori: Allmänt

Ikväll har vi avverkat livet, jobb och relationer. Vi har helt enkelt löst världsproblemen! French hotdog och Zingo is the shit!
Love You!

Taki's golfvinst:-)

Kategori: Allmänt

Den här vann Takimou igår:-) blir skön att sola i på altanen!

Trött

Efter att ha städat ur stugan så gick Lotta och jag nio hål medans karlarna hade träning på Haninge. Käkade lunch och nu hänger vi dödströtta i soffan resterande dag/kväll.
Andfamiljen simmade runt 17:e green, ursöta!

Superkväll

Kategori: Allmänt

Haft en underbar kväll där vårt lag kom tvåa, Takimou kom fyra och vi är en pizzasten rikare och en badanbadenstol! Riktigt trevlig kväll!
Tack alla Goa medspelare!

Lite dans före middagen

Kategori: Allmänt

Här dansar vi lite före middagen efter en superkul runda!

Golf på schemat

Nu lämnar vi gullfisen och åker på golftävling på klubben!

Julian is in the house

Kategori: Barnbarnen

Julian är här för en sleepover<3
Bara bus!!

Båtlunch

Kategori: Allmänt

Nu har vi varit och käkat gott på havet! Mycket trevligt!
Vi åkte bortanför Waxholm och vände. Moln och sol på ditvägenoch ösregn när vi steg av...

Date med Helen

Kategori: Allmänt

I regn och med paraplyet i högsta hugg gick vi från Slussen och vidare till skanstull. Helen shoppade bikinisar och strandväska så nu är vi sååå redo för Barcelona!
Promenerade vidare genom söder ner till Erstagatan där vi käkade på Malkultur! Rekommenderas om du vill ha en avslappnad miljö med god och annorlunda mat med supertevlig personal.
Fick skjuts hem i Heléns nya kärra.
Tack för mysig kväll!

Nagelfix

Kategori: Kläder & Smink

Som vanligt avslutar vi kvällen hos Julia med att fixa naglarna:-) Den här gången körde vi på glittrigt!

At Julias place

Kategori: Allmänt

Här lagas det pasta med chorizo/ grönsakssås. Julia är ju för gullig.. Hon fick nga plantor av morfar och hon har lixom inte tagit ut dom från sålådan utan vips ner i jorden;-)

Nybloggat om Snus & Sol

Detta inlägg får ni gå in och läsa nedan då det var min tur att blogga på vår redaktionsblogg www.hemhyra.se

Lite pyssel

Kategori: Allmänt

Efter jag varit hos Jossan så åkte jag hem och gjorde en riktig brakmiddag! Fullkornskorvbröd med falukorv och gurkmajonäs..hehe, inte så nyttigt men gott var det. Eftersom jag är borta imorgon och torsdag kväll så var det likabra att vattna uteblommorna idag.
Är ju direkt ingen trädgårdsmästare men rosen har iallafall börjat få knoppar👍

Snabbvisit hos Jossan

Kategori: Allmänt

Lyssnat på lite låtar och lekt med kissarna!

Heléns sista ridlektion

Nu har jag kollat in Helen när hon red sin sista ridlektion för säsongen! Hon hade Leo som var en supersnygg Pippi Långstrump häst.
Det gick kanon!!

Tappert försök

Kategori: Allmänt

Vi gjorde ett tappert försök men regnet blev oss övermäktiga. Vi bröt vid hål fyra. Det chippar i skorna men har de conversen i bilen så nu åker jag till Farsta Ridskola och kollar in Helen när hon rider istället:-) Helena & Burre kom ut för att gå med:-) Sen ett stort Tack till Tove som bjöd på mackor till alla tjejer:-)

Färgglada naglar

Kategori: Kläder & Smink

Idag kör jag lite färgglatt på naglarna💅

Gokväll i stugorna...

Kategori: Allmänt

Idag har jag inte gjort många knop. Småplockat lite och snabbdammsugit och gjort en lasagne som Don, Sofia och Julian kom och hjälpte oss äta upp. Julle åt dock knappt ngt men han var lika glad för det. Han har gått runt och "låst" våra dörrar här ikväll..pluttilutten. Farfar var sen hem till middagen så vi lärde Julle ett nytt ord:-) Farfar är en sölkorv, hihi!!
Ny vecka stundar och jag ska försöka sova lite tidigt ikväll.

Boule & Berså

Kategori: Partyparty

Känns som jag ligger efter med bloggandet, men här kommer gårdagskvällen. Vi spelade Boule nere vid Sickla kanal. Tror vi var 14 st och så hängde Sofia och Julle med och Don kom efter jobbet. Solen lyste och vattnet glittrade fint medans vi spelade. Har ni inte varit där så kan jag rekommendera ett besök. Maten var god och personalen trevlig. Tack alla för en mysig kväll!!

Fridas student!

Kategori: Allmänt

Blev så sent igår och Julle var astrött så jag hann inte blogga igår. Vi var iallafall och firade Fridas student! Mycket folk och vi satt ute på altanen hemma hos Mariana & Fredrik. Tror hon vart nöjd med alla presenter och uppvaktningar. Resepengar, smycken och fickpengar till resa.
Vart en rilktig barnhörna då Julian, Elina och Amilia var med:-)

Golftävling klar!

Kategori: Träning & Golf

Ännu varmare än igår och Sanna resultat som igår men Taki kom på prisplats. Bra spelat med 72 netto. Själv fick jag 85 netto vilket innebär 27 som igår.Vinnarna fick en helikoptertur över golfbanan! Birgitta kom 2:à i B-klassen och Micke vann i A-Klassen! Nu hämtar vi Julle och sen till Fridas student!

Grillning ikväll

Kategori: Allmänt

Ann-Britt & Lillen hängde med hem och grillade efter golfen. Färskpotatis och fisk i foliepaket🎣 vart det.
Vi flyttade bordet där solen lyser längst, men efterrätten fick vi ta inomhus🍓
Nu är det bara att tagga för ny golftävling imorgon. Volkswagen Masters. Kanonstart kl 09:00!
Tjingeling

Golf

Kategori: Allmänt

Idag var det tävling på klubben. Hjärnslaget för alzheimerforskningen. Supervarmt men härligt trots urdålig golf idag. Gick med tre äldre pensionerade herrar som var mycket trevliga!
Thyson tyckte nog det var varmt idag oxå för han tjuvåkte under vagnen mycket, vilket han inte brukar göra.
Takimou kom 10:a i A-Klassen och jag kom i B-klassen där 37:a av 56 startande med 27p!

Mysig kväll!!

Kategori: Allmänt

Direkt efter jobbet mötte Thyson och jag upp Helena och Monica i Kungsan. Sen kom en massa folk, bland annat Helen, Antonio och Diana och så Tony & Gisela. Käkade och hade mys och avslutade med en irish på Akkurat!
Tack alla för en härlig kväll!!

Nu firar vi igen!

Kategori: Allmänt

Idag firar vi på redaktionen att vår lokalredaktör Annelie Lundmark skrev ett sånt bra blogginlägg på vår sajt hemhyra.se att det blivit delat och gillat nästan 3 000ggr!
Det är fantastiskt!!

Vill ni läsa det så finns det här.........Trycktrycktryck

T R Ö T T

Kategori: Kläder & Smink

Ett under att jag tog mig hem idag. Somnade på pendeltåget, stapplade av, hämtade mitt Glossyboxpaket och var "tvungen" att gå in på Maritime och köpa en coccosboll(hm..jag erkänner.. köpte två)! Hem och slängde mig på soffan (Julian besöket uteblev) och sov i två timmar. Lagade lite mat och sen fixade jag mig ett litet hemmaspa. Skrubbade ansiktet, ansiktsmask och så Elisabeth Arden droppar på det som kom i Glossyboxpaket.
Fixat naglarna och de vart lite sådär sommarcrazypastelliga med cracked effekt. Har märkt att naglarna håller sig fräscha länge med cracked effekt på!
En sista sväng med Thyson nu som inte alls ser ut att vilja hänga med men det måste han!
God Natt

Dagens Lunch!!

Kategori: Allmänt

Färgen blev ingen höjdare men gott blev det! Banan/Apelsin/Hallon/Ingefära/Selleri/Spenat/Yoghurt/Avocado

Skippade golfen..

Idag skippade jag golfen, verkade blött för det regnade i stan. Städade lite hemma efter en sväng till ÖB i Farsta. Kan ju behövas det med ibland..! Dessutom åt jag på Mac Donalds... Gott vare men fett blev det.

Middag hos Eva & Börje

Kategori: Allmänt

Evas telefon har tappat sina kontakter så jag lovade komma och hjälpa henne ikväll. Blev bjuden på god middag, ett gott glas rött och en smarrig efterrätt. Lyckades dock sämre med min misson men har lånat hem telefonen och lyckats uppdatera den och har gogglat lite och ska prova diverse grejer. Kommer nog att behöva komma förbi och koppla upp den på din dator imorgon igen!
God Natt

Haningetrinangeln

Kategori: Träning & Golf

Idag spelade vi Haningetriangeln! Tävlingen går mellan tre klubbar och vi tog hem det iår igen;-) bästa par var Maggan & Ankan och jag och Ann-Britt kom 4:à!
Roligast idag var på hål 17 där Thyson jagar ett par änder och springer rakt ut i sjön så han får sig ett ofrivilligt bad:-))

Ny tatuering!

Kategori: Allmänt

Sjukt nöjd är jag med min nya tatuering. En kurbits vart det och så en text under där det står Dalkulla!
Tog en och en halvtimme hos Da Vinci på Erstagatan 20.
Wiiieeoooop!

På väg hemåt!

Kategori: Träning & Golf

Tack Kallfors och alla som var med! Mycket trevligt, god mat, gott vin och bra golf! Gjorde 8 bogey och 1par så jag slutade på 32p. Thyson var duktig och tyckte det var kul att vara med!