Marieangel

Fyll dagarna med liv, inte livet med dagar!

Gardamar

Kategori: Allmänt

Idag provade vi en ny strand. Mycket mindre folk på denna och härliga vågor som vi åkte på luftmadrassen med.
Sov middag under parasollet och ikväll käkade vi pasta på strandpromenaden. En promenad efter det och ett stopp på Tango för en mojhito.
Spelar förståss Pokemon som alla andra och hamnade precis brevid ett pokemonstop👍👍
Jag spelar för gula laget, vilket är ni?

En dag på stranden

Kategori: Allmänt

Igår var vi på Mil Palmeras hela dagen hela dagen och gissa vad Taki hittade där? Jo en grekisks restaurang😊😃 blev både grekisks sallad, skordallia, bresola och ouzu. Lyckan var total för Taki😂😂
Hem och satt på altanen en stund och sen gick vi till Las Colinas och käkade förätter. Fritterade auberginer med honung och så en massa ostar.
Glass och kaffe på hemvägen sen sov jag till 11.00🙈 idag. Taki vaknar 07.00 som vanligt.
Nu är det bara några dagar kvar på tre veckor, vet inte vart tiden tagit vägen.
Over & Out

Las Colinas

Kategori: Allmänt

Idag spelade vi golf med Berra och Matte på Las Colinas. Vi vann bäst/sämstbollenn och Taki vann totalen på bättre hcp än Berra & mig. Alla fick 28p.
Igår hade jag lite ont i magen men vi tog oss på middag med Pedro & Stella och jag fick i mig en hummersoppa. Gick till Apoteket och fick lite goda bakterier till magen så idsg var det lite bättre.

Sunset Beach

Kategori: Allmänt

Ikväll kom gänget från Santiago de ribiera på besök. Lite häng på altanen med lite Cava GT och en god middag på Sunset Beach. Så roligt att ni kom😊

Två veckor idag

Idag har vi varit här två veckor. Vad tiden går fort när man har semester. Jag/vi njuter i fulla drag och idag har vi badat vid La Mata. Lunchen blev blandannat Piementos de padron( små ugnsstekta paprikor eller ngt) och så lite annat. Ikväll blir det middag med Matte & Ulrika och Berra & Ylva.

La manga & Meason de la costa

Kategori: Allmänt

Igår det var en helt fantastisk dag. Tillbringade dagen på la manga stranden och kvällen på finaste restaurangen här i Torrevieja Torrevieja. Som middag sällskap hade vi Pedro och Stella. Käkade bläckfisk som var gjord i ugnen och kattfisk. Kaffet gick vi upp två trappor och tog i salongen som är helt fantastisk med bara en massa viner runt väggarna och gammeldags soffgrupper. Delade utrymmet med ett glatt gäng norskar som hade barnvakt till sina barn och var ute och firade. Mycket skratt blev det😊
Promenerade sedan till Las Colomnas för en mojhito för att sedan mätta och belåtna somna sött i sängen.

Mil Palmeras

Kategori: Allmänt

Underbar dag på underbar strand❤️
Bästa stranden hittils som var låååång och inte så trångt som här i stan.

Saltsjön

Kategori: Allmänt

Idag har vi jagat Internetleverantörer hela dagen, förutom när Johan kom förbi och körde runt oss och visade lite bra ställen😊
Blandannat Saltsjön som består av bara salt och jag doppade bara fötterna där men det kändes konstigt att gå i bara salt på botten. Någon dag ska jag flyta i det! Man får visst inte bada där men det gör man ändå (ett snabbdopp).
Ett snabbis till La zenia och köpte två stora badhandukar och lite kläder på Primark.

Hacienda Requelmi

Kategori: Allmänt

Idag var det är dags för en ny golfrunda på ny bana. Låg utanför San Javier och det tog typ 25 minuter att ta oss dit. Banan var superfin vi var nästan ensamma och den bestod av fairway, bunkrar och waistland. Matchspel som vanligt och jag vann igen. 36 p och Taki 31p. Köpte nya rosa bollar och spelade inte bort en enda. Svinhett på banan och inte ett enda träd att skugga sig med, fick nästan solsting och har haft en dov huvudvärk hela kvällen trots alvedon. Gjorde en birdie idag med👍
Hem och snabbduschade för att åka och hälsa på Johanna och Johan med barn. Super fint hus och ska visa och pratade en stund altanen sedan åkte vi och käkade på Roka.
Tack för trevligt sällskap ikväll😊
Glömde dock ta kort på kvällen!
Sista bilden är utsikten från deras hus.

Strulig dag

Kategori: Allmänt

Efter flera dagars ringande till flera airconditionfirmor så fick vi tag på en till slut. Först en lång väntan på att han skulle komma och kolla felet, sedan flera timmars väntan på att han ska komma och åtgärda felet. Hela fläktbladet var helt torrt och trasigt så nu funkar det igen. 80 eur fattigare men det var det värt för att få sova i ett kallt sovrum inatt.
Vi käkade med Pedro på balkongen lunch ( man tager vad man haver) och satt och pratade i flera timmar.

Varmt

Kategori: Allmänt

Dagen har tillbringats på Playa Cura..var svinmycket folk när vi kom men lättade vi två tiden. Vi var kvar till halvsju, tycker det är som skönast då när inte solen står som högst.

Villa Martin

Idag spelade vi match spel på villa Mattias Taki & jag. Vi gick med väldigt trevliga människor i från Skåne som hette Marie och Hans.
Det var spännande ända in i slutet men slutade med ett noll till mig. Ikväll blir det middag på Sanset Beach nere vi stranden.
I träden flög fullt med papegojor runt, lite ovanligt. Lite vanliga fåglar fanns oxå.
Bilder som vanligt❤️

Le fusion

Kategori: Allmänt

Ikväll letade vi efter det restaurang som är det dett med skandinavisk mat. När vi väl hittade den så hade dem stängt och det var en annan restaurang där. Åkte vi till La Fusion i Lamata. Dyr men supergod 30 bitars sushi. Till efterrätt en symfoni av alla efter eftersom fanns så nu kommer jag somna bums.

Marknad & Los Locos

Idag var vi på marknaden som är varje fredag. Superstor är den och vad hittade vi där? Jo: en sax, solrosor, nytt mobilskal (rosa förståss ) bigarråer och inlagda oliver. Köpte även grillad kyckling med potatisklyftor som de står och grillar där. Gick hemoch käkade kycklingen som var supergod.
Sedan gick vi till Los Locos stranden och badade och solade.
Ikväll tänkte vi åka till Lamata och käka sushi.

Las Colinas

Jag älskar denna golfbana..Las Colinas❤️
Idag spelade vi och Pedro och hans kompis Carlos. Gissa vem som vann?? Jo jag, spelade bra idag och fick 35 p.
Vi käkade middag här efter golfen, supergod mat.

Första dagen

Kategori: Allmänt

Har bestått av lite fix och don i lägenheten, handlat, badat och solat lite lagom. Spelat backgammon, sovit middag och gått en promenad efter stranden. Käkar ost till middag med ett fantastiskt gott rödvin. AC funkar dåligt så vi trot vi måste fylla på kylmedel..hej natt nummer två i svett😂😂.
Träffat Pedro en stund och nu snart hemmåt.
Gick och la oss 03:00 igår så vi behöver en natts sömn!

New in and Hello Spain

Kategori: Allmänt

Nöjd med fyndet på blocket igår som Helena hjälpte mig att hämta. Städat och packat och nu sitter vi på planet😊 ska bli så härligt att komma ner❤️

En natt till

Bestämde mig på eftermiddagen att stanna kvar i Leksand över natten och åker klockan 06:00 imorgon bitti direkt till jobbet istället. Idag har jag plockat 9 l jordgubbar, rensat bort skotten på syrenen och så fikat och ätit hela dagen lång. Gjort ett loppisfynd och så har far lyckats göra en speciallösning så antennen sitter nu fast på bilen och jag kan lyssna på radio igen. Glömde plocka av antennen när jag tvättade bilen sist.
Ragnar och Irene kom på besök med nybakta blåbärsmuffins som de plockat och bakat idag🙏
Blev mycket prat om gamla minnen om när jag och deras barn var yngre(och skratt)
Dags att sova nu!
Haft en jättemysig helg❤️
BILDBOMB KOMMER HÄR

Besök hos Lena

Godmorgon!
Igår var jag och besökte familjen Rasche❤️
Vi träffas inte så ofta så vi har mycket att prata om när vi ses;-)
Lenas ena katt fick kattungar i söndags, två stycken. En ynnest att få hålla i dem och gosa. Ena är lite mindre så den behöver stödmatas.De har inte öppnat ögonen än så de piper mest men var så gulliga.
Vips var klockan 00:30 och det var bara att trampa hemåt i sommarnatten. Cyklade som en dåre då jag tycker det är läbbigt att vara själv ute så sent. Får alltid för mig att de ska komma någon otäck person och jaga mig eller att en älg ska dyka upp..haha!
Nu har jag druckit morgonkaffe och dags att plocka av jordgubbarna som jag inte hann igår.

Regn & sol

Kategori: Allmänt

Idag har vi fått en massa nyttigt gjort. Fixat så att mitt bilbatteri sitter fast (det kom Alfred och hjälpte till med), far har lagat ena dörren på bilen, den som knakade som 17, fått en fin plastmatta bak i bagageluckan som är lätt att göra ren. Tvättat bilen både inne och utsidan, så nu är den fin.
Karin B kom på besök med både tårta och godsaker från Siljans konditori. Till middag åt vi goda biff Lindström med potatis och sås och gelé och grönsaker.
Hela fars trädgård prunkar av frukter och bär och blommor. Så fint❤️

Leksand

Kategori: Allmänt

Kom till Leksand vid 18:50 efter ett kortare stopp vid Kupolen i Borlänge. Åkte nercabbat hela vägen från Stockholm.
Fikat och pratat och nu blir det skönt att krypa ner i sängen.
Far plockade in de första rädisorna ikväll. Såg fina ut😊

Leksand tonight

Kategori: Allmänt

Färdigpackad och taggad för jobb, och sen bär det av till Leksand.
Fick mycket goda besked igår av mor..ingen cancer i tjocktarmen utan det var bara en inflammation. Känns så bra och tack igen alla som tänkt på mor. Nu får jag pyssla om henne och far i helgen💙

Arg & Besviken

Kategori: Allmänt

Att man inte kan få ha sina grejer ifred!!!!!!!!

Sol

Mot jobbet i strålande sol. Idag blir det fix hemma för imorgon bär det av till Leksand.

Date med Jossan ikväll❤️

Kategori: Allmänt

Idag kom jag äntligen iväg och köpte den nya röret till fotogenlampan. Tack Carina för tipset om att det fanns på Götgatsbacken. Vi stannade till vid snaps och satt där en stund i solen sen vidare hem och handlade lite mat på ICA. Vi gjorde fläskfiléer med chili béarnaise och så friterade vi lite pomfritt i fritösen. Efteråt så spelade vi backgammon, och i början ledde jag med 2-0 men så tog hon hem det i slutet och vann med 3-2.
Blev lite svårt att spela stundvis då Spizy absolut ville vara med.
Tack för en mysig kväll.

4 jobbdagar kvar

Kategori: Allmänt

Lite segt att komma upp imorse då jag var hemma först 23:30 från Uppsala. Tog två timmar hem och det var skönt att jag hade cykeln i Trångsund så jag kunde trampa på hemåt. Hade bara klänning så vart lite kyligt...brr!
I Sverige kan det vara skönt på dagarna men det är inte många ljumma kvällar som man får.
Det är en sak jag älskar med Spanien att det är skönt varmt på kvällarna också så man slipper kofta eller annat.
Nu är det bara fyra arbetsdagar kvar...wiiie!!

På besök i Uppsala

Kategori: Allmänt

Tog tåget till Uppsala för en date med Binger & Besa och så var Ing-Marie där.
Lite vin & pizza och Allsång på TV sen var det dags att röra sig mot stockholm igen.
Jättefint område som de bor i med stora hästhagar direkt utanför balkongen.

Pratat med mor som kommit hem från Mora ikväll och är trött men vid ganska gott mod. De satt på altanen och fikade kvällsmat ikväll när jag ringde.

Over & Out

Navy today

Skepp ohoj!
Solen lyser igen( vad underbart) och fem dagar kvar innan semester.
Längtar till Spanien och ljumma kvällar vid havet.
Har någon lust att ses en kortis efter jobbet så hör av er.

Flowers

Kategori: Allmänt

Alla blommor växer så det knakar i trädgården. Denna har far drivit upp och börjar ta sig och blomma. Ska man ta bort (ärtskidorna) som blir? Någon som vet? Får för mig att de tar kraft från blomningen?
Mot jobbet nu:-)

Fix hemma idag!

Kategori: Allmänt

Äntligen har jag städat ut allt och rensat i mitt dressingroom. Så skönt. Åkte iväg till klädinsamling med allt idag, så det kommer till ngn nytta.
Var förbi Rusta och hittade gardiner och krukor på rean och så till Bauhsus för lite påfyllning av jord.
Storstädade i uterummet och satte upp de nya gardinerna så nu är jag nöjd!
Pratat med mor och hon är på avdelningen igen och får nog vara kvar några dagar till.
På fredag åker jag hem till Leksand.

Mysig kväll

Kategori: Allmänt

Efter förlusten på golf matchen mot Tina åkte jag och handlade på ICA. Handlade både hamburgare och pommes som jag skulle göra hemma och efterrätt som jag tänkt göra, chokladpudding med vispad grädde och mandariner ( en riktig 90-tals efterrätt) haha.. Men oj så gott. Hämtade upp Julia som följer med hem och hjälpte mig med maten och fyllde min tillvaro med några timmar. Fick äran att fläta håret på Julua ikväll, gillar att pyssla med hpr😊
När vi hade käkat klart kom Jessica över och vi satt och pratade till klockan var över ett på natten. Gjorde värsta godaste Mojito, och tiden bara rann iväg men trevligt hade vi när regnet smattrade mot taket. Satt ute till 01:30 och så på med diskmaskin och nu blir det till att sova gott.!
Tack alla inblandade för mysig sommarkväll❤️

AW på Emmas på Rörstrandsgatan

Kategori: Allmänt

Idag mötte jag upp Ann-Britt i stan och vi möttes på Rörstrandsgatan. Det är gågata där nu över sommaren och en massa uteserveringar.
Valet föll på Emmas. En god ost & charkbricka och så satt vi i soffor med pallar målade i lila. Mysigt och med en supertrevlig tjej som jobbade där.
Tack Ann-Britt för trevligt sällskap❤️

Pratat med mor idag som landat nere på vanliga avdelningen igen. Har förståss ont men vid gott mod tycker jag. Far gör en hjälteinsats som åker fram och tillbaka till Mora varje dag❤️

Taki spelade KM i Foursame idag med Pedro och guess what...de vann!
Grattis till bra spel.

Fredag

Kategori: Allmänt

Efter jobbet blir det date med lite tjejer. Hoppas alla dyker upp💜