Fylld paprika med thaifärs

Vilket hitmiddag idag!


Gröp ur en paprika, blanda blandfärs, vitlök, ingefära, färsk koriander, chiliflakes och coccosmjölk, salt & peppar. 

Toppa med fetaost och in i ugnen på 200 grader i 25 min. Servera med babyspenat och sockerärtor.

Receptey taget ur en bok från Ulrika Davidsson.

En supergod LCHF middag tycker jag.

Ute regnar det och stormar så känns skönt att sitta inne och mysa i soffan idag.

Hörs imorgon❤️

#1 - - lars:

Tack för fina bilder. Vad roligt att LCHF kost fungerar bra, eller hur. Jag droppade 10% av det jag vill uppnå bara på en vecka. Jag har oerhört mycket övervikt. Vad är ditt mål. Som jag ser på fotona så är du inte så speciellt överviktig. Men det känner du ju bäst själv
Hej och ha en bra fett och proteinvecka
Skönt att slippa sockret?

Svar: Stöttar mest min man som har övervikt, Och om jag går ner par kg på köpet så är jag glad. Det känns skönt att man inte får äta socker för då låter man bli. Köpte en rawnall istället för kanelbulle idag, bar inte så god som jag trodde 😂
Marieangel