Permanent hårbortagning

Vaknar på morgonen och det är dags för den vanliga proceduren. Duscha, tvätta håret (inte varje dag) och så proceduren med rakhyveln. Som de flesta andra kvinnor har jag hår under armar och på benen som varje morgon får sig en avhyvling. Samma sak, varje morgen, året runt, jag gillar verkligen inte hår på ben och under armar. Vissa ser hår under armar som ”svettuppsamlare” bara ordet får mig att rysa.

Det finns även epilering som innebär att du med hjälp av en maskin drar ut hårstråna från rötterna. Har provat en gång och shit vad de gjorde ont och så kom de förstås tillbaka. Vaxning är ett annat alternativ men det är kladdigt och man måste vänta tills håren är en viss längd innan man kan göra det.

Har kikat runt lite på vad man kan göra åt saken.

Hos Victusclinic finns lösningen på detta problem. Metoden är smärtfri och heter Cellox 10.

IPL (intensed pulsed light)  ljuset från maskinen förstör proteinet i hårsäckarna och förhindrar återväxt. Några dagar efter behandling börjar de falla av och efter tre veckor är de borta. Man gör detta några gånger med 8 veckors mellanrum.

Detta borde vara perfekt att göra nu under vintern då det är klart till sommaren. 

Helt klart värt att kolla upp.

 

 

 

 

 

#1 - - Cecilia RockBabe Kärvegård:

Den metoden har jag också funderat på. Verkar ju smidigt och jag gillar att det är nästan helt smärtfritt. Har också provat epilering men det gjorde jag bara en gång för det gjorde så himla ont.

Önskar dig en suverän kväll!

You Rock!!!