Det går inte alltid som man tänkt..

Idag hade jag sett fram emot en riktigt härlig långtur ute. Kan säga att så blev inte..!
Åkte till stallet och så mockade jag åt Maav och Zorro. Hämtade in dem från hagen och gjorde iordning Maav. 
Påbörjade min ridtur glad i hågen och vid den stora höga häcken dånar en stor gul traktor/grävskopa fram, Maav börjar trippa och jag går tillbaka för att släppa in den på en väg. Sen VÄGRAR Maav gå, backar och trilskas  och det slutar med att jag måste hoppa av och leda honom förbi. Hoppar upp igen vid bommarna och så efter 300 meter så hör/ser han något och vägrar att gå fram. Kämpar på och vänder honm runt men tji fick jag. Jag gav upp och red tillbaka. Maavis hals var typ tre meter upp i luften och han gick på nålar och var spänd som en gummisnodd. 
Min ridning fick fortsätta på utebanan och med två bommar som vi vi galloperade och travade över och i slutet var han så pigg och glad så han hoppade över bommarna:-) Är sugen på att hoppa lite högre, ska be Moa hjälpa mig när hon har tid. 
Det blir inte alltid som man tänkt sig, men så är det när man har med levande varelser att göra.
Tjingeling