Kameran i vår soptunna!!!

Ni kommer inte tro det är sant men när jag kom hem efter jobbet skulle jag kasta en Mc Donalds påse som jag hade i bilen i vår soptunna.
Öppnar soptunnan och tittar ner och blinkar två gångar....en systemkamera ligger där överst på alla sopor och tittar på mig!!! Ser mig omkring på gatan, är detta ett skämt??
Kommer kameran att explodera om jag tar upp den? Är det en dolda kamerangrej? Är det vår nya polisgranne som ska se vad jag går för?
Tankarna snurrar runt.

Tar upp den och känner mig som en tjuv fast den låg i min soptunna och går in.
Inga batterier kvar, men ett minneskort sitter i.
Min dator var hemma hos Helena så jag ringer Jossan. Kom hit så kollar vi säger hon, jag brummar dit på en gång.
Spänd av förväntan tar vi ut minneskortet och pluggar in det i datan.
Vad förväntar vi oss? Porrbilder, bilder på ett lik, otäcka bilder..spända till tusen dyker det upp några ungdomar på korten.
Vi bläddrar vidare och ser helt plötsligt grannens dotter Sandra och sen kommer bilder från midsommar hos familjen Nord?? Wtf...!
Åker hem och ringer på hos grannen och Monika öppnar.
Tydligen har Sandra hämtat det sista av sina saker som hon hade kvar hemma och burit ut en massa kassar fram och tillbaka och vad som hänt sen kan bara gudarna veta!!
Hur kunde den hamna i vår soptunna???
Slutet gott iallafall och ärlighet varar längst...Kom ihåg det mina vänner!!

#1 - - Marie-Louise:

Oj vilken tur att den hamnade i er soptunna, och inte någon annanstans.

#2 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Vilket flyt de hade grannarna :P