Stadsmissionen...

Idag såg jag på facebook att ScandicContinental som ska rivas vid centralen att de har tillsammans med  stadsmissionen gjort en bra grej!
 
"Den 21 december stänger Scandic Continental, för att rivas och återuppstå 2015. Medarbetarna på hotellet har fullt upp med att driva verksamheten som vanligt fram tills stängning och samtidigt förbereda för tömningen av hotellet. Men innan dess kommer Continental öppna upp sina dörrar för en grupp människor i Stockholm som inte ser julen lika självklar som många andra av oss. I ett samarbete med Stadsmissionen kommer 50-60 barnfamiljer få äta julbord och sova över en natt den 17 eller 18 december. Generösa Menigo och Spendrups sponsrar med mat och dryck och Clowner utan gränser och vår egen Sigge underhåller."
 
Jag tyckte att det lät som en bra ide att samla in lite pengar på jobbet och köpa lite julklappar.
Efter jobbet gick jag iväg med mina 350:- som jag fått ihop och köpte tre julklappar. Man skulle skriva på paketen vilket kön/ålder som det passade till.
Det vart det här och jag hoppas att några flickor och pojkar blir glad över sina julklappar.
 
Tack: Eva, Rikard, Conny, Tommy, Lasse, Michelle, Susanna.....Nu har vi tillsammans gjort en bra grej!
 
Det är enkelt att vara med, gör så här: Köp en julklapp och slå in den. Märk med en etikett vem som är lämplig mottagare, till exempel ”flicka/pojke 4 år” eller ”flicka 8 år” och lämna in klappen senast 14 dec i Continentals reception. De här barnen är vana att få begagnade saker, därför bör julklapparna vara helt nya/ i nyskick.
 
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Scandic Hotel, Stadsmissionen, julklappar