Getingbo....@skrikochpanik!

God kväll!

Idag har jag planterat alla växter i krukor som jag fick av far o leksand...hemodlat är ekologiskt och billigast ;-)
Skulle kasta lite grejer i en soptunna vi har påtomten och kastade i första lasset och DÅ  såg jag att det påbörjats ett getingbobygge i soptunnan på en tunn gren som var kastad.
Ut flög en geting(säkert mammabigqueen) och jag...jag sprang in som vanligt och ropade Taki:...kom hiiiit NU.

Duktig Taki tog bort det och jag kunde lungt fixa vidare.
Tvingade Julia och klippa gräsmattan och det gjorde hon till slut!
Åååh neej sa hon först då blir jag ju svettig...så när hon klippt i 30 sekunder stoppade jag henne och sa: Får jag lukta under armen nu...hahahaha...hon gick i slowmotion så hon INTE skulle bli svettig!!
Tack för klippningen Lillpluttan!

Måste berätta vad som hände i morse efter att jag kommit till jobbet...Julia ringer och nu är det Oliver som har tagit in en mus som lever och piper och han springer omkring med den i munnen...!!!
-Vad ska jag göra? säger Julia...
-Väck Adam så får han hjälpa dg.
Och på något vis så lyckas de få ut Oliver med en pipande mus i munnen....Puuh!
Tror jag får lov att låsa kattluckan ett tag!

En annan sak som hände i morse var att jag ska gå på 52:an och har i god tid tagit upp SL-kortet...lägger det på blippmaskinen i bussen och inget händer...? Men vad bra jag är då....som tror att jag ska få åka buss
med DN-kortet.
Verkar som om jag behöver semester snart va?

Tjingeling!