Brandlarmet på konferans på Skepparholmen!!!!

Nu är jag hemma efter konferans med brandlarm.
Gick och la mig vid 23:15 igår efter att ha badat alldeles själv i badtunnan och hade HELA Spa avdelningen för mig själv, det var faktiskt riktigt avslappnande och skönt.

Kl:00:45 började brandlarmet att tjuta...jag vaknde upp yrvaken och fattade ingenting.
Gick ut i korridoren och såg inget,förutom Monika som tittade ut från ett annat rum.. gick till dörren ut mot konferanscentret gläntade lite på den och såg kraftig rökutveckling.

-Det är på riktigt ropade jag till henne, in och drog på mig jeansen och tog väskan och jackan och ut i korridoren igen.
Av någon outgrundlig anledning så får jag för mig att knacka på en dörr för att lixom hjälpa till, yrvaket tittar 2 st 90-åringar ut i söta små rosa nattlinnen.
Mitt i allt detta kommer Conny ut från sitt rum för att kolla vad som händer och så säger han...faaan....va nu då tänkte jag ..jo han gick ut från sitt rum utan nyckel och inga skor stackarn.
Han får leka fakir på snö och gå barfota till entren där han får låna ett par 37:or vilket INTE är hans storlek och dessutom hade skorna klackar(sorry Conny, fniss)

-Ni måste ut skriker jag ..det brinner..ta era jackor och kom.
Helt plötsligt kommr nattvakten och skriker..
-UT.....UT....!
-Men jag måste hjälpa dessa säger jag?
-UUUUT UUUUT skriker han igen, vilket tydligen innebar att han skulle hjälpa dom, ut kom dom iallafall.
Alla samlades vid entren och på väg dit står en dörr öppen och det bara väller rök ut.
Fortfarande har ingen brandbil kommit, ska det ta så himla lång tid?

Vi blir anvisade att gå ända till parkeringen och där står vi i en hög och huttrar...vissa utan skor och jackor.
En av de söta damerna har fått ngn av personalens öppna tofflor iallafall.

Jag har min bil på denna parkering så jag, lotta och de söta små tanterna går till bilen och värmer oss.
Brandbilar, poliser, ambulanser kommer och vi får sitta där ca: 1 timme...sedan får vi gå tillbaka till rummen.
Inte så himla lätt att somna kan man säga sen.

Idag fick vi höra att de tror att branden var anlagd för de hade brunnit  på ett ställe 1 timme tidigare och då hade de hunnit släcka den branden.
Läskigt och creepy....!

Det bästa med allt detta är att ingen blev skadad Tack & Lov

Storfotograf som man är så har man ju kameran laddad i alla lägen så.....varsågoda: