Bra början & Dåligt slut

Så glad jag var igår när jag köpt en beg cykel på marketplace.
Imorse hojade jag till jobbet, tog en timme. 1,5 mil är det. 
Jobbade på och var på XXL och köpte ett svindyrt godkänt lås på lunchen.

Tar cykeln och ska hoja hem efter jobbet. Hinner till backen upp mellan gamla stan och slussen och plötsligt rasslar det till. 
Hela kedjan går av och ligger i en hög bland alla cyklister. 
Plockar upp den och blir helt oljesvart om handen och tänker att jag får gå till en cykelbutik som jag vet ligger vid skrapan. 
(Fick försöka skrapa av oljan på en gammal planch på en lyktstolpe..haha)

Kommer dit och han meddelar att de inte har tid och att jag måste köpa ny kedja och nya "kugghjul" eller vad det heter som kedjan ska växla mellan🥵

Får inte ta cykeln på pendeltågen före 18:00 så går till södra station och hälsar på Jossan & Tim.  
Suck...suck..suck😟

Meddelar detta till den som jag köpte cykeln av och han säger direkt att tar tillbaka cykeln och jag får pengarna tillbaka. 
Det var mera än jag räknat med. 

Så imorgon blir det att åka tillbaka med cykeln och jaga ny. 

Tjockisen Puzzel och god middag blev dagens höjdpunkter🙏

(null)

(null)

(null)

#1 - - Annica:

Hej
Hittade din blogg när jag satt och slösurfade lite gällande Torrevieja. Kul att läsa 👍
Ha en bra dag
//Annica