Måndagsroligt

Efter att ha lämnat medicinen till Jossan brummade jag hem där Taki lagade mat för fullt. Idag blev det köttbullar med potatis och sås av lattemjölk som jag redde av och så lingonsylt förstås.
Linas matkasse kom mitt i matlagningen och denna gång har jag ändrat till Linas inspirationskasse som är 3 dagars middag varannan vecka à fyra portioner. Vi hann inte ned att äta upp allt när vi hade femdagarskassen.
Operation undanplockning och byta trasiga glödlampor påbörjades så nu lyser det fint igen. 

Mitt i allt hände något roligt...Taki säger till mig:
- Snart fyller du 50 år...
- Nähädu säger jag, jag är bara 48,,
- Vad ska vi göra när du fyller år? Kanske åka och till Kairo och gå på krigets gator?
- Määh säger jag, då kan vi ju lika bra åka till Egyten!!

Hahaha... Ibland pratar jag innan jag tänker:-))

Nu inväntar vi (Zelda med) säsong tre av Homeland som börjar kl:21:45...ska bli härligt med en ny säsong igen!
 
Vad gäller denna vecka så är den fullspäckad IGEN:-)