Leksand

Då var jag hemma igen efter en helg i Leksand. Vi har mest varit ute i trädgården och ätit varje måltid ute tror jag, skönt med den här sommarvärmen.

Ett avbrott blev att åka och träffa Linda i Noret=centrum en sväng på lördagen. Vi promenerade lite och satt nere vid kajen och pratade.
Det är en gammal bloggkompis som jag träffade jag tror det var 2007, och vi har träffats några gånger men håller kontakten via nätet. Så mysigt och träffa dig.

Jag har dammsugit och tvättat bilen  och så fixade vi lite med rosorna idag. Far köpte två nya rosor igår som han planterade. Tydligen så kommer det små gröna små larver som äter upp de första knopparna,  skitjobbigt någon som har tips på det? 
Såpvatten hjälper inte och vi har spolat vanligt vatten och även något sorts insektsmedel eller närmare bestämt bekämpningsmedel. Larverna finns tydligen bara nu i början av sommaren sen kommer rosen och en andra gång och då blir de ju fina i alla fall.

Tack för den här helgen nu blir det jobb i två veckor innan semester börjar!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)