Bröllop

Vilket fantastiskt underbart bröllop vi fick vara med om igår.
Det var verkligen annorlunda och det var ett romskt bröllop och jag måste säga att det var det trevligaste bröllop jag varit på med så många trevliga människor trots att jag inte kände så många där.

Enligt traditionen sitter kvinnorna på ena sidan av rummet och männen på andra sidan men värden hade gjort ett internationellt bord som han sa och det är så att både män och kvinnor med andra ord Taki och jag och en massa andra personer.
Inte alla dagar som man sitter vid samma bord som kändisar:-)
Bredvid mig satt Adam Alsing och mitt emot så satt Patrik Sjöberg och även trevliga Alexandra Pascalido med dotter och hennes pappa.
Adams bror Pontus var även där som regisserat Veckans brott, Gladiatorerna mm.
Trevliga prickar allihopa.

Vilket drömbröllop de unga tu fick och enligt traditionen doppade de bröd i salt och sköljde ner med vin och de i församlingen som varit gifta länge sa visdomsord till brudparet.
Alla gav kuvert till bruden när de dansade med henne och själv fick jag dansa med brudgummen🙏

Hela bröllopet filmades av  filmmakaren som producerat Gåsmamman och brudens far har varit med i denna serie:Louie Marti.

Mat fanns i överdåd som ni kan se på bilderna och även drickbart och så serverades snitzel, kyckling, och som "nattamat" gulasch som var fantastiskt god.
Bra musik så det blev härlig dans oxå.
Tack underbara Peter & Patricia för en fantastisk fest. 

Och Tack till Patricias fantastiska mamma som körde oss hem❤️

All lycka i livet önskar vi Brudparet❤️❤️❤️

Bildbomb:
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


#1 - - Ingalill:

Oj, oj vilken fest, vilket bröllop och alltid roligt att få ta del av traditioner som man kanske inte är så van vid, intressant och berikande. Förstår att det är ett minne för livet även för er och inte bara för brudparet.