Vidrig morgon!!

Åkte pendeltåg till jobbet idag, det var ett kort tåg så det fanns inga sittplatser. I årstaberg kliver värsta sortens idiot in, går i gången mellan dörrarna vid sittplatserna där det står fullt med folk.


Då ger han sig på en utländsk tjej och säger att hon inte får stå där...hon ska stå vid dörrarna. (Alla övriga som inte var invandrare fick stå kvar) 
Mannen som är gulmarkerad är så hotfull så mitt hjärta dunkar i 180, ingen vågar säga något, men till slut reser sig en kille i 30 års åldern och reagerar..Då reagerar en kvinna i 60 års åldern (den lila) med att säga att vi ska inte lägga oss i för att det var tjejen som började?! 
VILKEN FET LÖGN 😡

Killen börjar mucka med han som hjälpte till och det var så fruktansvärt hotfullt! 

När tåget stannar går jag fram till han som hjälpte kvinnan och sa:Tack för att du stod upp och sa ngt och vilken Skam att kvinnan    Inte kunde stå upp för en annan kvinna.
Då började hela vagnen diskutera om händelsen och denna hemska kvinna fortsatte mala att det var rätt

Jag tog ett kort om ngt skulle hända och när jag förstorade bilden på den 60 åriga kvinnan så såg jag att hon hade Tors hammare som halsband och då förstod jag att hon hatar invandrare hon med. 

Hatar mig själv för att jag inte stod upp och reagerade och att inte fler reagerade. 

Jag blir så ledsen över allt. Alla är vi människor med samma värde och ingen är för mer än någon annan🙏 

Flera ledsamheter idag när Julias katt Clark måste avlivas akut. Så ledsamt😢


Avslutade dagen i solen med Eva i Kungsträdgården.

Over & Out