Plötsligt händer det...

Idag när vi tillbaka till jobbet efter konferensen så skulle jag böja mej ner och ta upp nycklarna till jobbet från väskan.

Helt plötsligt på vänster öga så ser jag bara rakt fram och runt kanterna är det som om en regnbåge sköljer runt och det blir vågor i konturerna längst ut runt mitt synfält. 

Tar ut linserna och tänker att det linserna som krånglar men ser det fortfarande med glasögon på.

Eva sa att det kunde vara näthinneavlossning då hennes man haft det en gång så springer ner till optikern i samma hus som inte ser ngt konstigt i ögat och säger att jag ska nog åka till ögonakuten.

Åker dit och det finns ingen tid men en sköterska säger när jag förklarar att jag ska åka till St:Eriks ögonsjukhus så det gör jag.

Det höll i sig kanske 15-20 min så när jag kommer dit ser jag ganska bra men känner mig 'trött' i ögat. 

Tog fyra timmar med väntan, droppar för att förstora pupillen och för att bedöva ögat för ögonbottenundersökning så nu är pupillen stor som ett hus.

De hittade inget fel så jag skulle få remiss till husläkare?? Vad de nu kan göra.. men jag får avvakta och se och inte träna hårt...(gråter blod för de) jag som är inne i värsta träningsmodet.

Får göra lite lugnare pass närmaste tiden....suck! 


Taki var gullig och hämtade mig som tur var då jag ser lite sämre efter alla droppar och det varit bombhot + olycka mellan Älvsjö och Stockholm.

Jaa där ser man.. plötsligt händer det som man inte väntat sig och inte vill ska hända.

Simma lugnt därute i vida världen❤

#1 - - Jarl Jönsson:

Det kan också vara vad som kallas tyst migrän! Jag har en släng av det och jag känner igen ungefär det du beskriver när jag får mina attacker. Ibland får jag huvudvärk efteråt men inte alltid! Men det är alltid bra att kolla ögonen första gångerna sådana saker dyker upp!

Svar: Ok, skönt att höra...kom till jobbet idag och fick det igen, höll i sig i 15 min.
Marieangel