Peppad inför mitt 2:a Vasalopp med Ann-Britt

Visst är jag lite tokig, men det visste ni ju redan.
 
Nu har jag köpt en biljett till öppet spår den 28 februari. Ann-Britt ska ju åka i år igen och ta revench så jag tänkte att det är nu eller aldrig som jag har en kompis att åka med.
Sist jag åkte var 1998 och det är 18 år sedan. Var 34 år och hade barn som var 6-10-16 år och mitt i livet.
Inför mitt första vasalopp åkte jag 25 mil innan. Inför detta lopp bara 5 mil.
Meeen jag har ju tränat ganske mycket så jag tror nog det ska gå iallafall. Mycket hänger på rätt valla och väder.
 
Känns kul att göra det igen och testa att utmana sin kropp. Får mycket palanering runt omkring gratis då det finns plats i stugan som Ann-Britt hyrt och skjuts får jag hem till Stockholm då Lillen kör(vet hur benen känns efteråt).
 
Läste lite info som jag glömt bort om Vasaloppet:
Vasaloppet går cirka 22 km uppför, 40 km plant och 28 km nedför.
 
May the force be whit us:-) Det ska bara gå!
1998 åkte jag på tiden 8 ,29.
Satsar i år på att göra en timme per mil så Ann-Britt och jag får peppa varandra.
 
 
 
 
#1 - - Eva`s blogg:

Grattis :) & kram på alla hjärtans dag ha det gott