Torsdag

Jobbat som vanligt och idag firade vi Tommy som fyller år imorgon med gemensam lunch på Mother. Vegetarisk buffé som är supergod.


Åkte direkt till Farsta centrum och handlade maten som var kvar att handla.

Väl hemma käkade jag lite, Taki hade redan käkat på puben.

Ikväll har jag gjort grönkålspaj med ost och valnötter. Skall förtäras på julafton. Har oxå en kålrot som just nu ugnsbakas och ska ösas med en blandning av gul lök kokt i vitt vin och timjan blandat med olivolja för att sedan griljeras med senap.
Taki gör en vanlig skinka oxå men lite vegetariskt är gott på julbordet.

Mor och far ringde när klockan var 22.00 och var bara i Hedemora. De lär inte vara här förens 24.00. Förstår inte att de ska vara ute och köra mitt i natten😱

Mitt i allt passar jag på att göra en ansiktsmask. Huden känns så skön efteråt😊

Over & Out 

#1 - - Eva`s blogg:

God jul önskar jag dig & de dina kramen