Linsproblem

Sedan jag kom hem från Spanien har högra ögat och linsen skavt. Har tagit ut månadslinserna som jag egentligen kan ha i dygnet runt varje kväll. Trots det skavde det.
En kväll på semestern när jag skulle plocka ut linsen i hö öga så fick jag inte ut den så jag såg den och la mig för natten, nästa morgon kollade jag igen och ingen lins fanns i ögat. Så jag satte in en ny och så har jag fortsatt med linserna.

Idag på jobbet började det skava så jag sprang ner till optikern, plockade ut linsen och bad henne kolla om hon såg någon kvar i ögat. Men nejdå, allt såg bra ut?!
Hon föreslog att jag ska ha glasögon några dagar och vila ögat och så beställde jag en undersökning nästa vecka.
Jag gillar inte att ha glasögon, tycker de är ivägen (speciellt när man ska träna) men jag får väl stå ut några dagar.
Egentligen skulle jag vilja operera ögonen så jag slapp både glasögon och linser men det får vänta lite.
(Om jag inte vinner på postkodslotteriet förståss) hahaha.
Ikväll har jag roat mig med att färga utväxten, ser lite mörkt ut men får se hur det ser ut imorgon i dagsljus. Det gråa ska förhoppningsvis vara puts väck iallafall.

Over & Out

#1 - - Eva`s blogg:

ha ha ja du det känner jag igen skaffade linser för ca 10 mån sedan o det bästa jag gjort men har brillor på jobb ...men jag känner som du :) jag har oxå månadslinser men visste inte att man kunde sova med dom :/ ha ha kram fina du