Snart Halloween

Nu är det snart Halloween och det har väl inte blivit så många Halloweenfester de senaste åren men visst blir man sugen på att ha en härlig halloweenfest? 
Halva nöjet är innan när man ska planera sin outfit och hur man ska sminka sig läskigast möjligt. Det som är bra med halloween är att det är mörkt på kvällen så man kan ha en massa läskiga effekter inomhus. Minns en gång så köpte jag en sak som gjorde att det böljade ångrök från en skål. Man la den i vatten och den var elektriskt, mycket bra och effektfullt inomhus.
 
Jag brukar säga att om man har förlorat barnasinnet så har man inte mycket kvar. man ska skämta, busa, fnissa och vara lite galen annars blir livet inte kul.
 
Det finns en butik som heter "Kalaskompaniet" som nu öppnat internetbutik så alla kan beställa I hela landet. 
De har inte bara Halloweensaker utan även andra maskeradkostymer. 
 
Jag föll för denna röda Halloweenklänning som man nog skulle kunna ha kul i på en fest. 
Finns även en massa små tillbehör som kan vara kul, spindelkonfetti att lägga på bordet, dörrdraperi med rakblad, smink och tatueringar som ser ut som sår.
 
Vem ordnar Halloweenparty i år så jag kan beställa?
Sminkningen fixar man med extra mycket svart runt ögonen.
 
Kika in vet jag:-)