Linser/ögonoperation

I hela mitt liv fram till år 2000 såg jag som en hök. Vidareutbildade mig då och började läsa många texter och böcker och tyckte vilken liten text de har i böckerna nu för tiden. Det var bara att gå till optikern och jag behövde läsglasögon. Började med lägsta styrkan men vart efter åren gick så blev synen sämre och sämre. 
Nu behöver jag förstärkning på både långt och kort håll.
 
 
2013 började jag använda månadslinser. Jag har dem i dag och natt i en hel månad. Kanske att jag tar ut dem och vilar ögon 1-2 ggr i månaden. 
Självklart använder jag glasögonen när jag är förkyld, men den frihet som jag känner med linser är fantastisk.
 
Det har dock sina nackdelar. 
  • När det blåser måste jag ha solglasögon annars blir ögonen torra
  • Jag är rädd att vara under vatten med linser (älskar att bada), orolig att de ska ramla ut.
  • Ögonen blir lätt "geggiga" över natten.
 
Det optimala vore förståss att göra en ögonoperaton. Slippa linser och glasögon och kunna slänga sig i vågorna som man vill.
 
Funderar på att iallafall göra en undersökning och få höra hur det går till och vad det blir för resultat med just mina synfel.
 
Just nu kan man göra en gratis undersökning hos Novius. Gå gärna in och kika vad de kan hjälpa till med.
 
 
 
 
#1 - - Eva`s blogg:

ja varför inte om det går :) håller tummen då kram å njut av din dag

Svar: Sorry på att jag inte kommenterar men jag kollar ska du veta😊
Marieangel

#2 - - Timeoftiger:

Gör en undersökning och hör vad de tycker. Jag kan personligen rekommendera operation för närsynthet.