Mys på söder

Igår var jag och hälsade på Julia på Hava Java där hon nu jobbar heltid.
Mysigt ställe tycker jag.

Vi åkte in till stan och köpte ett par sköna skor då hon hade skavsår av de hon köpt häromdagen. 
Tog ett glas vin vid Kulturhuset och mötte sedan upp Josephine för middag på Thaibåten.

Mötte sedan upp Sofia på Ringvägen på ett hak och satt och tjattrade ett par timmar för att sedan avsluta på Gröna Jägararen för lite kareoke. 
En av de som sjöng var en härlig dam som var 72 år och sjöng fantastisk bra, det är hon med hatten på bilden. Kommentaren som hon sa var obetalbar: jag hade inte mascara på mig idag så då tog jag hatt istället, det drar bort fokuset från ögonen:-))) så sant som det är sagt. Det visade sig att hon hade en typ antik/klädesaffär mitt i stan. 
Vilken krutgumma!
Tänk vad bra man har det som kan göra såna här saker på en onsdag mitt i veckan. Hade man bott i en småstad så hade allt varit stängt. 

Tack för en härlig kväll.

Njuter för fullt av mina sista semesterdagar.



#1 - - Annika:

Så härliga bilder. Ja, ibland är man lite avis på er som bor i Stockholm. Det finns ju så mycket att hitta på. Även om Umeå inte är någon småstad på det sättet. Men nära till allt och många arrangemang. Ha en fin dag. Kram Annika

Svar: Kommer från Leksand och har varit mycket i Lövänger nära er. Men jag gillar storstan bäst😊
Marieangel