Ska du sola i sommar?

Idag finns det tusentals produkter för diverse hudproblem. Vart än man öpnnar sin mail eller en interadress så dignar det av erbjudanden för diverse hudtyper.
 
Jag har funderat på detta och kommit fram till att ju mera naturliga ingredienserna är, desto bättre måste det vara.
Jämställ det med att äta ekologiskt så känns det naturligt att vilja ha hudprodukter som är framställda av naturen själv.
Har provat en kräm som innehåller Aleovera som man använder ungefär som tigerbalsam. När jag har spelat mycket golf och axlar och armar känns trötta är det skönt att smörja sig med denna kräm. Man känner direkt att den går in i den trötta muskeln och en värme sprider sig på stället man smörjt.
 
Nu är jag sugen på att prova denna After Sun lotionen  från Aloeverabutiken.com som innehåller hela 300 ml. 
Den är både svalkande, återfuktande och vårdande och motverkar att du blir röd efter solandet. Innehåller även kamomill som också ger huden en extra lugnande effekt.
 
Ska spendera 10 dagar i Kroatien i sommar med min sambo och då kommer den att behövas:-)
När man är i solen hela dagar behövs något lugnande att smörja in sig med efter duschen. 
 
Vi kommer att åka till Dubrovnik och bo strax utanför på en halvön som sticker ut som en oas från fastlandet med bara havet runt.
 
Eftersom jag själv har haft förstadie till malignt melanom är jag väldigt noga med att smörja in mig så jag inte bränner mig. Solariesolandet och solning utan skyddsfaktor i min ungdom var inte så bra genomtänkt.
Denna solkräm innehåller skydd för både: UVA- och UVB strålar. Dessutom innehåller den morotsolja som ger en fin färg, ringblomma och Aleo Vera.
 
Nu håller jag tummarna för att solen ska visa sig imorgon då jag ska ut på golfbanan och försöka få ett bra resultat på vår nyslopade bana (Haninge Strands GK), jag tappade 3 slag så nu får man kämpa på rejält.
 
Ha en fin helg och glöm inte att ge någon ett leende då och då :-)