Nya däck?

Nu har jag haft min älskade lilla pärla i snart fem år. Hon var tre år när jag köpte henne och vi gillar varandra.
Hon "svarta faran" har följt mej i ur och skur och nu behövs både sommar och vinterdäck förnyas. Känner dock att köpa däck är ju inget som känns roligt precis, dyrt och bökigt men ett måste för säkerheten! Kanske är det en tjejgrej att tänka så?
 
Har hittat en sajt som heter Nordendäck.se där man kan gå in och skriva sitt registreringsnummer och så får man upp förslag på däck. Är inte det praktiskt?
Det är fraktfritt och kommer hem till dig eller om du vill ha dem till din verkstad om du behöver hjälp. 30 dagars returrätt och du kan betala med direktbetalning eller kort. 
Jag byter alltid mina däck själv, ser det som en utmaning.
 
Finns till och med en mall att skriva ut om man inte vet vilken storlek man har på  fälgarna?(antar att de manliga könet har koll på sånt?) inte jag iallafall.
 
Sommardäcken jag har nu är på fälgar. När det blir vinter och jag byter så är vinterdäcken utan fälger och blien ser mycket tråkigar ut då.
 
Vad tycker ni om de här? Tycker om när det tätt emellan och ser "mycket" ut:-) 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Behöver du byta hela hjulet ? Räcker det inte med nya däck ? Om du ska köpa nya fälgar så tänk på att dom behöver tvättas ibland ! Ju fler ekrar, ju mer att borsta.