Golfresor i massor med Sunbirdie

 

Golfsäsongen är inte långt borta nu och vi är ett stort gäng som går och tränar med Fredrik.

Vi tränar varannan måndag och så är det meningen att vi ska träna själva emellan och det har vi gjort såklart. Min mission just nu är att inte ta upp svingen så högt utan stanna när armen pekar rakt ut till höger, och använda handlederna till att böja klubban och inte HELA armen, svårt …tycker jag tar en pyttesving men den är visst ovanför huvudet i alla fall. Mitt mål är att komma ner till under 20 denna säsong.

Har suttit och kollat på lite longstay med Sunbirdie researrangör och jag måste säga att det är flera resmål som jag blir sugen på. Man kan till exempel åka till Spanien till Costa Valencia och bo i lägenhet och fri golf i 4 veckor för bara 7 995 kronor. Till och med rangebollar ingår:-) Man får betala flyget själv, men man kan ju boka när det är som billigast.

Jag tycker det är bra att det är fri golf alla dagar då kan man ju känna att man kan göra något annat en dag utan att man missar någon golf.

 Som ni vet bor ju Taki´s mamma på halvön Peloponnesos i Grekland och där finns en bana som vi har varit väldigt sugna på att spela. Costa Navarino ligger nere vid Kalamata och det skulle vara perfekt att kombinera en vecka med att besöka svärmor och en vecka golf där. Priset är från 3.600 för 7 nätter med 7 greenfee så det ska jag undersöka om det är möjligt för oss i år. Vill ni läsa om detta så gå in här (länk)

En av banorna är för övrigt ritat av Robert Trent Jones Jr som var arkitekt för Bro Hof. Och alla vet ju hur underbar den banan är.

För några år sedan var vi nere två dagar i Kalamata men då var inte banan färdig. Ett måste om vi åker till Grekland i sommar.

 Så vad väntar ni på? Gå in och kolla deras fina utbud:-)