Då var det dags att bli avkastad då..

Kan säga att jag nästan anat att det var dags för att ramla av Maav. Har ju ridit två gånger i veckan sedan i augusti och ramla av gör man ju ibland. Sist var det Sixten som kastade av mig.

Började med att försöka få honom ren, han verkar ha haft väldigt kul i hagen idag. 

Vi red på utebanan som är upplyst och Maav har nog inte varit där sedan typ oktober. Längst ena långsidan är det skog/slänt och han var lite nojig där redan från början och skuttade lite. Denna gången måste han ha sett/hört något för han hoppade upp och kastade sig åt sidan. Hann jag med??? Nääää flög av och lyckades hålla i tyglarna en stund. Han sprang ett halvt varv och ställde sig i mitten. Maav var duktig och stod kvar tills jag kom:-)
Satt upp igen och red en stund till och skrittade och travade bara. 

Slog mig inte så det var ju bra:-) 

Undrar om det var det nya fina seemless understället som jag invigde idag som skulle testas ordentligt?
Rea på stadium, båda delarna för 100:-, inte illa och skönt var det. 

Tjingeling! 







#1 - - Jenny Säfström:

Tur att du inte gjorde illa dig! Hästar kan vara så fjantiga ibland. :)
Snyggt underställ!! Läcker färg!