Ögontrubbel

Idag på morgonen sved det som tusan i högerögat när jag vaknade. Försökte ta ut linsen men det gick inte.. ! Åkte till jobbet i solglasögon för mitt öga var så ljuskänsligt att jag inte kunde ha det öppet om jag inte hade brillorna på.
Såg ju lite löjligt ut att sitta vid datorn med solbrillor på:/
När optikern öppnade klockan tio gick jag dit. Två optiker försökte få ut linsen som sugit sig fast på ögat och det sved som tusan. 
Efter diverse droppar i ögat fick jag ut den själv till slut. 
De droppade sen en gul färg i ögat så man kunde se om det var några sår på hornhinnan.
Of course var det ett sår och det satt under ögonlocket så att säga. 
Försökte jobba ett tag till med solbrillor på men det gick inte så jag åkte hem och la mig och sov några timmar. 
Zelda var gullig och låg bredvid mig, hon brukar aldrig ligga i vår säng men kände nog att jag ville ha sällskap...sötisen!
När jag vaknade och tittade så rann en hel flod av tårar ur ögat men det känns bättre nu ikväll.
Nu måste jag ha glasögon några dagar...:-((
Detta har antagligen hänt för att jag börjar känna mig lite förkyld, det har ilat i höger öga och jag har varit lite täppt i höger näsa. 
Få se hur jag känner imorgon i ögat om det blir jobb eller inte för mig.
Gonattis från Glasögontjejen:-)