Maav

God förmiddag! 
(Detta är ett förproducerat inlägg så ni inte tror att jag bloggar på arbetstid:-))
Har inte berättat för er hur det kom sig att jag började rida igen.
På försommaren var jag på en middag hemma en kompis till Taki som han spelar golf med, Björn och hans sambo Cecilia. På samma middag var också Helena med sin sambo. Båda tjejerna har egna hästar som är uppstallade på fina Söderbygård. 
Vi blev vänner på FB & instagram och i augusti så skrev jag till Helena att jag gärna ville rida. Fick till svar att det fanns en häst som jag kunde få rida lite regelbundet om vi trivdes ihop. Sagt och gjort så provred jag Maav som heter Maverick Dica egentligen och är en äldre herre på 24 år som numera är pensionerad från hopptävlingar där han varit mycket duktig. Moa tyckte att det gick bra så nu får jag rida honom två dagar i veckan:-)) En mycket snäll och väluppfostrad häst som trots sin ålder är mycket pigg. Vi rider utomhus på ridbanan, ute i skogen eller inomhus i gårdens superfina ridhus. 
Det är det mest välskötta och fina stall jag varit i. Alla hästar har fönster som är öppningsbara så de kan titta ut. Ett speciellt rum där de finns några bås så man kan tvätta och klippa hästarna(hästbadrum) och där finns till och med ett sorts solarium som hästarna kan stå i och mjuka upp stela muskler i.
Moa och Malin som är tävlingsryttare och äger många hästar tränar unghästar och tävlar i hoppning.
Inlägget nedan är från Malins blogg och jag lånade bilden från den. 

Är så glad att jag börjat rida igen. Tänk vad livet kan ta nya vägar ibland och att man hamnar på olika ställen som man aldrig kunde drömma om för någon månad sedan:-)

Tack för ordet:-)

http://www.arsta-runsten.se/2013/09/09/underbara-maav/