I hate möss..

Ja det verkar inte riktigt som den här historien med musen har tagit slut...SUCK!!
Igår sov jag hos Julia och Taki var själv hemma med kissarna.
Taki somnade i soffan och vaknade av Zeldas speciella mjauande som kommer ur hennes strupe tillsammans med att hon tagit in en mus. Han går ut i hallen och där ligger en liten mus på mattan, Taki går till tvättstugan för att hämta sopskyffeln och precis när han ska skyffla upp musen så springer den in under skohyllan!!
Zelda ligger och kollar och Taki går för att öppna ytterdörren så musen ska springa ut. Musen gör en tjurrusning till redbullkylen på andra sidan hallen. Taki flyttar på diverse påsar och så väntar han en stund, ingen mus kommer fram..han vänder upp och ner på kylen, ingen mus!!! Var är nu den där förbannade musen??? Enligt Taki K-A-N den ha sprungit ut fast han inte såg det..over my dead body säger jag!
Lunchen idag gick åt att köpa musfällor 2 st! Taki fick vända upp och ner på soffan igen men jag känner mig fortfarande osäker var den är!
Tvättstugedörren får nu vara stängd ett tag så Zelda inte drar in något och jag har preparerat två musfällor! En under soffan och en vid skohyllan.
Zelda... Hon låtsas som det regnar som vanligt.
Gode Gud låt det klicka till i någon av fällorna snart!
Vid tangentbordet en livrädd Marie