LCHF-bakat!

God Kväll i stugorna!
 
Vet inte om jag sagt det förut men Taki & jag käkar LCHF nu efter semestern.
Vågen visade på tok för mycket när sommaren var slut så vi var tvugna att hitta på något.
 
Har käkat ägg och finncrisp (ja, jag vet att finncrisp inte är LCHF, men ändå bättre än vanliga mjuka och hårda mackor) till frukost nu i två veckor, uteslutit mjöl, pasta, ris, potatis och se på sjutton...jag har gått ner 2kg:-)
 
Idag laddade jag ner en app med LCHF recept och fick lite inspiration.
 
Började med att baka bröd och kex (vart supergoda) och så lagade vi köttfärssås med "falsk spagetti".
Jag som älskar pasta har verkligen saknat det....men den "falska spaggettin" var supergod och enkel att göra.
Man tar zuccini och skalar den och hyvlar med en osthyvel och antingen kokar den 5 minuter i lättsaltat vatten eller så steker/wokar man den en stund.
Förvånad hur likt pasta det kändes...det ska jag göra flera gånger.
Så här blev det!
 
God Natt!