Varning för skratt när "mediamorsan" byter däck!

Herregud vilken dag!
 
Den lugna dagen uratade totalt när jag skulle byta däck. Började med att kånka ner alla däcken från berget, tyckte de var lite tunga men tänkte inte mera på det. precis när jag burit ner däcken så började det regna så jag fortsatte med städning inomhus och tänkte att jag får väl byta däcken när det blir uppehåll.
 
Hissar upp bilen, tar av däcket och ska sätta på det vinterdäcket, herregud vad svårt det var...och tungt det var...hålen passade inte hur jag än lyfte, vred och vände på däcket. Det fick iallafall plats på den lilla runda grejen så jag kämpade i 20 minuter medans ryggen värkte och jag blev mer och mer förbannad!!!!
 
Till slut kom jag på att det här var ju INTE mina däck, det måste vara Taki´s volvo däck som jag försökte få på min lilla Citroen.
HAHAHAHA, vad jag asgarvade åt mig själv när jag kom på det...
 
Det var bara att gå upp på berget igen och leta efter mina däck som låg gömda under ett parasoll och som jagi nte sett tidigare.
 
Tog ut det första däcket och lixom tänkte rulla det ner mot en sten som igger nga meter neranför stugan, tappar taget om däcket och ser till min förfäran hur däcket byter riktning mot trappan/altanen/grannens hus......S H I T Pommefritt vad fort det går och jag kan bara stå och se på hur däcket studsar ner för trappen mot altan(hinner tänka att det stannar nog där) men det verkar som däck studsar otroligt bra så det studrar Ö V E R staketet ner mot grannen och sen hörs ett jäkla K A B O O M .....helt säker på att ett av deras fönster är krossat springer jag ner och kollar över staketkanten samtidigt som grannen öppnar fönstret och undrar vad som står på?? 
Som tur var landande det på väggen och ner på ett gammalt plåttak som de har där, och det var bara för mig att be om ursäkt och gå och hämta däcket.
 
Herregud vilken grej alltså, sen gick det som en dams med de andra däcken :-)
 
Mediamorsan har slagit till igen....!
 
2 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Däckbyte, Mediamorsan, dagens garv, tjejer kan
#1 - - Karin:

Tack för ett riktigt gott skratt! Vilken tur att det inte flög in genom ett fönster...

#2 - - Anonym:

Tur i oturen . Tack för att du bjuder på dig själv och delar med dig av roliga episoder som andra skulle hållit hemligt. Kram och ha en bra vecka!

Svar: Vem är du? Kul att du gillar det jag skriver:-)
Marieangel "Mediamorsan"