Mediamorsan pumpar vinterdäck..

Story continues.. Man måste väl pumpa däcken när de stått och inte använts, tänkte jag så sagt och gjort åkte jag till Frendo för lite luftpåfyllning. Där stod redan två grabbar med en EPA-traktor och skulle pumpa i och ta ur luften i alla fyra däck *2, men hallå tänkte jag då det bara finns en bärbar enhet att pumpa med??
De upplyste mig om att det finns en slang som man drar ut och som kunde användas. Jag fick flytta bilen mitt framför ingången på Frendo så slangen skulle nå! Skruvar av första ventilhatten, sätter på slangen och börjar gasa på med luft!
Inser ganska snart att jag har fel glasögon och ser inte ett dyft på den mikroskopiska klockan som sitter fast på slangen. Det är bara till att ropa på smågrabbarna så de fick vara mina ögon. Hade visst sprutat i 3.0 i första däcket innan jag fick hjälp med att se!
Känns verkligen inte som om det var min dag idag med tanke på allt som hänt, man kan tro att jag är halv/hel blind!
Tackar ödmjukast igen för all hjälp av de bussiga killarna.
Nu byter vi ämne:
Ikväll har vi avskedsmiddag för Helen som sticker till Los Angeles imorgon. Mat: Tacopaj med sallad
Efterätt: Leksandshallon med hallonkesella och 82% chokladbit till.
Blir tomt här nu när hon åker...
Tjingeling!

#1 - - Däck:

Tur att det finns hjälpsamma människor. Samtidigt kan man inte göra allt själv!

Svar: Nää det är sant, men gillar att jag kan byta däck själv.
Marieangel "Mediamorsan"