Ashtangayoga tonight..

Första jobbdagen avklarad, four to go. Började veckan med ett yogapass. Tycker det är skönt för kropp & själ att yoga. Även om jag nu gick på Ashtanga yoga som är den mest fysiska yogan så är det skönt.
 
Här kommer lite info om ashtangayogan:
Ashtangayoga definieras ofta som en idrottslig, fysisk och dynamisk form av yoga. Detta är utan tvivel sant om man tänker på hur krävande och imponerande övningen är och på att den ger ökad muskelstyrka, hälsa och livskraft. Ashtangayoga är dock mycket mer än en övning som tänjer och stärker kroppen.
 
Effekter av ashtangayoga:
  • Ger fastare och mjukare muskler, avlägsnar onödigt fett och ger en lätt och energisk känsla.
  • Renar kroppen från de gifter som samlas genom en ohälsosam livsstil och återför förlorad livskraft till kroppen.
  • Håller kroppen och sinnet ungdomligt, friskt och livskraftigt.
  • Utgör effektiv träning kombinerad med olika sporter och fritidsaktiviteter.
  • Minskar risken för sträckningar och skador.
  • Förbättrar immunförsvaret och ämnesomsättningen.
  • Förbättrar syreupptagningsförmågan, kvaliteten på andningen och medvetenheten om andningen.
 
Tjaa det var lite om ashtangayoga. Måste dock säga att lärarna på Balance var bättre, men man får väl ge det lite tid att se hur det utvecklar sig.
 
Känner mig lite småsnorig och det känns som om kroppen funkar till sådär 80%. Det gör att min aptit inte är vad den borde vara. Till middag idag blev det en risifrutti och två koppar the, inte bra alls men när jag har svårt att äta så måste jag ta något som jag verkligen är sugen på.
 
Är ju inte direkt fotoläge på yogan så jag tog några kort från Takis mobil som han tog häromdagen när jag skulle visa honom lite.
 
Tjingeling!
 
 
 

 
 
#1 - - Irene:

Hejja
Tycker det ser så himla skönt ut med Yoga men känner mig bara stel som ett kylskåp då jag testat....hahahhaha
Men övning ger säkert färdighet?
Irre

Svar: I början var jag det oxå, men man måste gå många ggr så blir det bättre varje gång!
Marieangel "Mediamorsan"