Packat & Klart!

Imorgon bär det av till en vän i Göteborg (Kungälv) som jag känt sen jag var typ 1 år eftersom hon är ett år yngre än mig.

Taki får vara hemma och passa Thyson, (Tack älskling för att du ställer upp) och så kommer visst Julia hem och ska sova i helgen.

Ska bli så mysigt att få träffa Anna & Åsa igen.

Varje sommar var jag med dem i deras sommarhus och vi hämtade mjölk hos bonden, Anna pillade in en blomma i näsan, Åsa klippte oss alltid kort, och vi lekte fotomodeller och hade dans på bryggan, haha...vilka minnen.
Inte att förglömma när vi surfade bakom ekan på en gammal dörr!
Sportloven var vi alltid i samma stuga i Sälen och klämde ihop oss till ett taikonläger tills våra föräldrar tyckte det blev för trångt, då köpte de andelar bredvid varandra.

Stora Strand hette lägret vi var på varje sommar och där var Olle Tisell lägerchef (se bild) och han var inte nådig, om man fick brev eller kort hemmifrån så kunde han sprätta upp dem och läsa högt...man dog ju bara i den åldern.
En gång fick jag ett brev av mor & far och min far VISSTE att han kunde öppna breven så han hade krypterat ett meddelande och skrivit som avslut:

K.O.P.T.F.L.G

Någon som vet vad det betyder?
Joo...Kram och puss till fars lilla gull

Åååh vad jag skämdes, han läste alltid upp när alla var samlade oxå, men nu i efterhand var det ju kul:-)))

Med andra ord mooot Göteborg i helgen!

Peace!