Fixardag...

Puuh.. vad vi grejat idag. Taki har skottat tung snö i omgångar, sen har Taki tagit sig ann det stora projektet "avfrosta kylen" något vi måste göra typ två gånger per år. Såna isblock som blir där kan man inte fatta, kanske dags att byta ut det snart? Jag har storstädat hela övervåningen, tvättat, strukit lite dukar, rensat duschavlopp och tömt centraldammsugaren. Taki lagade god gräddstuvad pyttipanna från vår LCHF kasse som var jättegod. Barnet i mig kom fram nu i tövädret och jag gjorde två ljuslyktor och en minisnögubbe:-)
Spizy har hängt mig i hälarna hela dagen och när jag bäddat rent i gästrummet så kröp han under täcket och la sig och sov.
Nu dricker vi lite glögg och slappar i soffan! Mycket välförtjänt.

Ludde skickade bilder via Facebook idag, de saknar oss så mycket så de gjorde en lookalike.. Hihi !
Tjingeling!

#1 - - Anonym:

Du menar väl "avfrosta FRYSEN"

#2 - - Anonym:

Nej tyvärr gäller det kylen...