God kväll! Har hämtat Julia på jobbet och ...

img_9071 (MMS)

God kväll! Har hämtat Julia på jobbet och så handlade vi lite på Willys på vägen! Skruvat ihop en Billy bokhylla och så ska jag sova över:-) Hände en grej på vägen hit.. Strax utanför Sundbyberg på en trottoar ser jag att det ligger en man men träningsgrejor på marken.  Jag vänder om och hoppar ur bilen och frågar om jag kan hjälpa till?? Han svarar inte så jag frågar om han mår dåligt.. ? Efter lite konversation så visar det sig att han är lite berusad och så säger han att han inte orkar mera och vill dö.  Jag säger att jag kan ringa till ngn som kan komma men han är förvirrad och säger i ena andetaget att jag ska strunta i honom och lämna han i fred och i nästa andetag kramar han mig och säger tack för hjälpen. Han har två vuxna barn som han säger kommer klara sig men jag står på mig och säger att alla barn hur stora dom än är behöver sin pappa. Han går mot en bro och då stannar en Securitas bil och undrar varför jag står med varnings blinker på och jag berättar läget, han säger att han ska åka efter och kolla honom.. Puuh.. Otäckt och jag kände att jag bara inte kunde lämna honom!  Nu ska vi sova här i Sumpan!! God Natt

#1 - - ella:

men stackarn hoppas han fick hjälp & kom hem tillslut

#2 - - Anonym:

Du är en fin människa som bryr dig om andra