Rökgrupp, Revisorer & Rackartyg!

Idag har varit på möte med rökgruppen.
Jag har ju som ni kanske vet bestämmt mig för at tsluta röka och rökgruppen på jobbet blev som en extra puff...eller vänta nu...hade jag verkligen tänkt på att sluta röka innan?? Nej... så man kan säga att denna grupp gjorde att jag började att tänka på det!

Vi har träffat läkare och har en rökcoach och så har vi varandra i gruppen.
På måndag börjar jag att äta champix som är ett läkemedel för att sluta röka som man kan få utskrivet!

  • Champix minskar rökbegäret och de abstinensbesvär som normalt drabbar dig när du slutar röka.

    Man trappar upp medicinen och från den 15 Mars så är det slutrökt för min del!
  • Revisor Emelie har jag suttit med några timmar idag och vi har rett ut lite ditt & datt och det känns skönt att det mesta är klart!

    Rackartyg det kan man säga att Oliver håller på med...han ska vara med överallt och varje sekund vi är i köket så verkar det som om han inte fått mat på flera dagar...Mjaau....mjauuu...! Hittade honom nyss med ett lock från kattmatsburken under vardagsrumsbordet slickandes det allra sista som eventuellt skulle kunna finnas kvar.
    Jag tror att han är inne i en tonårsfas just nu ;-)