Yinyoga!

Vad är det nu då? Ja..jag visste inte mycket när jag gick dit men det är tydligen bra för stelt bäcken, höfter och rygg. Man gör ganska enkla yogaställningar och det som det går ut på är att aktivera bindväv, leder och ligament...läs här:
Yin yoga är ingen ny yogaform, utan bygger på Tao yogans väl beprövade kinesiska övningar. Det är en lugn och meditativ yogaform där fokus ligger på kroppens yin delar som bindvävnad, leder och ligament. Det är framförallt områdena kring höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden som man jobbar med. Man utför alla övningar på golvet och man håller varje position mellan tre till fem minuter, med musklerna avslappnade och med medveten andning för att fokusera kropp och sinne på vad som händer.

Efteråt så kändes kroppen varm inombords på ett helt annant sätt än när man poweryogar eller astangayougar.

Det var dags att tanka bilen och och så fick det bli en sväng till sopåtervinningen när jag kom hem.Man får blanda saker som är tråkiga men måste göras med det som är lite roligare så går det bättre! 

Julia har kommit hem från Riga, men är hos Rickard nu. Hon ska jobba imorgon på ICA MAXI och imorgon blire däckbyte för mig!

Just nu regnar det och blåser som 17 här i Trångsund, så vad kan vara mera lämpligt än att äta lite äppelpaj från Leksand som min far gjort och så det gudabenådade kaffet!!

Tjingeling!