Dag: 8 Ett ögonblick i "30 Days med MarieAngel"

Ett ögonblick...det är temat idag, hmm svårt!
Det första jag kom att tänka på var den gamla psalmen...Blott en dag ett ögonblick i sänder....brukar väl spelas på begravningar och känns väl inte så upplyftande att skriva om.

Att ta vara på ögonblicket däremot, att njuta av nuet och inte planera så mycket är väl något jag blivit bättre på och försöker att tänka på i vardagen.
Lyckas dock inte alltid då negativa tankar verkar ha en större kraft att att hålla sig kvar eller har svårt att försvinna ibland.

Ett ögonblick kan vara att få någon att le, som tillexempel när jag gav farbrorn i kön före mig 2 kr som fattades när han skulle betala, eller att hälsa på någon som man inte träffat på länge. Att få ett mysigt sms eller att få en kram bara.

Min sinnesstämmning kan också förändras på ett ögonblick...få ett dystert besked, att det inte blir som man tänkt..att planerna ruckas och man måste ställa om sig.

Jag tror på att komma ihåg de bra ögonblicken. Som tillexempel när jag galloperade fram på stranden i thailand, när barnen har uppträtt eller gjort något annat bra så hjärtat bara svämmar över som det kan ibland.

Med andra ord så Lev Livet Nu..morgondagen vet vi inget om!