Dag 1: presentera mig själv!

Jag föddes i Dalarna och är uppvuxen i Leksand. När jag var 16 år och skulle börja gymnasiet så kom jag inte in på vårdlinjen på höstterminen utan jag kom in på vårterminen. Därför gick jag en termin först på "hör och häpna" husmoderskolan...haha, låter som om man var född på 1800 talet, men där fick man blandannat laga mat, väva, sy och en massa annat kul!

Höstterminen kom och jag flyttade till falun och bodde i två olika lägenheter pluss att jag bodde 8 veckor i Säter där vi hade praktik på Säters sjukhus.
Vi var den första klassen som blev både undersköterska och mentalvårdare.

Direkt efter skolan ordnade Maria jobb åt oss på södersjukhuset (neurolg, ortoped, lungavd, hud&ven och intensiven) och vi flyttade ner till Stockholm och bodde först i Micke´s lägenhet i bagarmossen som inte hade dusch, sen flyttade jag ett kort tag in hos Helen tills jag fick min lägenhet på Ringvägen 56.
Där blev det inte många månader för jag träffade Lennart som jag snabbt flyttade ihop med och hyrde ut min.
Flytten gick inte långt...bara till ringvägen 54 :-)
Med Lennart fick jag två tjejer Josephine och Julia och Christopher fanns redan med i bilden som var 7 mån när vi träffades.
Vi flyttade till Hornsgatan 123 och bodde där tills Josephine var 1 år.
Vi köpte sedan hus i trångsund och bodde där i detta gamla hus mellan 89-95 då vi bygde ett nytt 1995 på tomten bredvid.
Vi hann med en katt "Sally" och en hund"Simba" under vår tid tills våra vägar skildes 2002.
Mellan 2000 & 2002 utbildade jag mig till verksamstyrningsekonom på IHM Business School.

2002 träffade jag taki som jag nu är sambo med. Han har oxå ett barn på köpet Christer och så Don & Adam.
Jag köpte ett radhus själv efter skilsmässan som Taki senare flyttade in i.

Så på barnfronten är det tjockt kan man säga:
Christopher 28
Christer 28
Josephine 22
Don 20
Adam 19
Julia 18

För fyra år sedan köpte vi en villa i trångsund.

Mina arbetsplaser sedan jag flyttat till stockholm har varit, Södersjukhuset, Hemsjukvåren kvälls och nattpatrull på söder, döva utvecklingsstörda på söder, PolData, Apple, RFSU, Viasat(MTG koncernen) och just nu på tidningen Hem & Hyra

Mina fritisintressen är att träna, spela golf, resa och umgås med familj och vänner.
Länder jag besökt är:
Norge
Finland
Danmark
Tyskland
Österike
Schweiz
Frankrike
Spanien
Portugal
Italien
Tjeckien
Grekland
Turkiet
Sardinien
Malta
England
Sicilien
Thailand
Usa
Kanarieöarna
Egypten
Mallorca
Gambia
Gran Canaria
Teneriffa
Lanzarote
Haiti
Jamaica
Mexio
Cayman Island
Island

Tjaa det får nog duga så länge.
Undrar ni något så ställ gärna frågor till vänster på första sidan på bloggsvar eller lämna gärna en kommentar!
Tjingeling!
Ps: Imorgon kommer jag att berätta om min första kärlek;-)
#1 - - Sussi:

Hej du!

Jag började vårdlinjen vt 81 jag fick oxå mentalskötarkompetens, flyttade till Stockholm hösten -83, läste till röntgensyrra... bodde i Alvik sen i Hornstull... hmmm tänk att vi aldrig stötte på varandra... hahaha

;o)

#2 - - Rolle:

Har du aldrig varit i Danmark... Stackare :-)

#3 - - Irene:

Hej :-)



Såg att du också gjorde 30 dagars sanningar som Emma- Li gjort. Tyckte det var så kul att läsa, så jag tog också och skrev ner lite.



Ha en bra dag, mvh Irene