Dag: 9 Min tro i "30 Days med MarieAngel"

Go kväll!

Idag har vi varit på konferans med jobbet..vi var på fotografiska museet och avslutade dagen med en guidad vandring..det var kul!
Ett kort får ni nedan...Julia och jag är själva hemma så vi har lagat kyckling wok!
Julia ska bara städa nu i sitt rum och sen packa så ska jag köra henne till henens pappa.

Idag är det dag nio och jag ska berätta om min tro !

Vad tror jag på då? Joo jag tror på människan och det sunda förnuftet! Jag är uppvuxen i ett kristet hem med de värderingar som kristna har.
Något överdrivet så kan jag säga att jag fick inte spela kort när jag var liten för det ansågs syndigt och inte svära heller.
Jag ville väl inte gå till kyrkan varje söndag men ibland var man bara tvungen.
Att vara med i scouterna och sjunga i kör var toppen!

Är ändå glad att jag vuxit upp i ett kristet hem och man har mycket gott med i bagaget av det och tror jag på Gud idag?... Joo det gör jag men alla har väl sin egen personliga tro och det är inte hur många ggr man går till kyrkan som räknas i slutändan.
Kyrkan kan vara som en gemenskap och ett intresse som man delar med andra, precis som golf är ett intresse som man delar med andra.

Jag tror på att ingen annan kan göra en stark och lycklig utan att man själv måste kämpa på med detta!
Livet är som en bergochdalbana...och när jag var yngre trodde man att det inte kommer vara så mycket upp och nerförsbackar , som att ddet skulle minska med åldern,men där hade jag fel.
Lika bra att inse att det är just det som ÄR livet...upp och ner och fram och tillbaks.
För hur roligt vore det att ligga på en jämn kurva hela livet? Då skulle det nog kännas som om man vore en robot!

Ikväll när jag är själv och har skjutsat Julia ska jag prova yogavideon jag köpte av grannen.

Har glömt att berätta att jag var och tog influenssprutan igår så nu kommer ingen influensa in i min kropp hoppas jag (förutom det lilla som sprutades in då!!)

Kram och Tjingeling!!

#1 - - Irene:

Hej igen :-)



Kul att läsa dina inlägg.

Visst är livet lite berg och dalbana ibland. Man ska ju känna att man lever ;-)



Ha en bra kväll :-)

#2 - - Irene:

Det är Artrit jag har. det kommer oftast i skov för mig.

Antingen blir jag rejält sjuk= inlagd på sjukus ett par dagar och inga sprutor el tabletter hjälper eller så kan det "småvärka i lederna, fingrar tår höfterna oftast.



Natti Natti