"Kärlekskonto"


När jag var hos frissan så läste jag en bra grej i en dam tidning. Egentligen självklart men man behöver bli påmind om detta då och då, så nu mina kära vänner får ni en påminnelse från mig:

Det handlar om "kärlekskontot"

Man känner sin partner väl men ibland så glömmer man båda bort små enkla saker som den andra gillar. Det kan vara allt från en lite blombukett, överaska med extra god middag, komma med en kopp kaffe på sängen och en massa andra saker.
Ett kärleks konto kan bli tomt och utan insättningar kan man inte ta ut något så man kan säga att det fungerar precis som en bank!

När satte DU in något på banken senast?
Nu lät jag som värsta relationsexperten ....fniss.
Tål att tänkas på iallafall.

Idag har jag tänkt och jag har laget en god 3 rätters middag...storstädat och allt är tiptop här hemma!

Chevre i ugnen på salladsbädd med honung och valnötter
Fläskfile med Svartvinbärs/timjansås, potatis och en sallad med hyvlade morötter och skivat äpple
Rabarberpaj med vanilssås

Vad tror ni om detta?
Kan det gå hem måntro?

Nu har jag satt på potisen för han är hemma om 20 minuter....

Tjing Tjong!!