Planteringsjobbat ikväll!!



Den här dagen började inge vidare bra då jag tydligen inte ställt min väckarklocka och vaknade 07:40 av att Taki undrade om jag inte skulle till jobbet idag?
Tur att man inte ska öppna ngn afför eller dylikt..hann iallafall med 08:23 tåget.

Vid em fikat firade vi Michelle med blommor och tårta...hon fyllde år!

Efter jobbet stack jag till Plantagen och köpte lite grejer till baksidan som bara bestod av ogräs.
1 solros
1 Praktspirea
1 Rosplanta
1 Thuja (som bara blir 50 cm hög)

Sen lite kantlobelia, resten av plantorna som jag fått av min far: stockros & tagetes.

Samtidigt satte jag igång en deg för att baka bröd som jag sett i Metropå morgonen.
Olivbröd med timjan och rosmarin.

Sprang mellan köket och rabatten och till slut var allt klart, även middagen som bestod av:
Svartvit bönmix i senapssås med tranbär, matvetesallad och halloumi. Brödet passade perfekt till det!

Nu är klockan 22 snart och jag missade tv4 nyheterna förut...Robin min blivande svärson är med ikväll "han är Mambo".









#1 - - idun:

jordgubbar!!!!!! mmmm!!