Är så irriterad på telia som tycke

6dacd308bddf44237439502676970e28.png

Kolla varifrån!

Är så irriterad på telia som tycker att jag ska gå till en granne och låna deras modem för att se om det är fel på vårat? Nu måste jag köpa ett på öppet köp för att sedan lämna tillbaka detta och få ett nytt utskickat. . . Snacka om krångligt. :@

#1 - - Telia Kundservice:

Hej!



Jag kan förstå att du upplever vårt förhållningssätt till din modemproblematik som krånglig. Anledning till att vi ber dig testa ett annat modem är för att Telia ansvarar för din bredbandsleverans fram till första telefonjacket. Är det såldes fel på modemet ligger detta utanför Telias ansvarsområde. Detta leder i förlängningen till att om vi skickar ut en tekniker för att undersöka roten till problemet och denne fastställer att problemet ligger efter första telefonjacket blir du som kund debiterad för teknikerns arbete. Således är vårt syfte när vi ber dig att testa med ett annat modem att så långt det går utesluta att problemet inte ligger hemma hos dig. Sedan kan jag förstå att du uppfattar det som att vi gör detta för att vara besvärliga. Har du några funderingar får du gärna kontakta mig via denna länk http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515.



Med vänlig hälsning



Anton Agermark, Telia Kundservice