Ibland...

...känner jag mig så här.
Undrar varför?
Just nu känner jag iallafall att det ska bli sååå himla skönt att åka till Thailand den 27 dec, och bara lämna kvar både bekymmer och glädjeämnen här i Sverige.
Eftersom inga barn ska med så kommer jag ju att sakna och oroa mig för dem men det är ju naturligt!

Igår spelade ju Taki poker på nätet och hann var en av dem som kvalifificerade sig till poker SM...kul, så på lördag Kl:18.00 så smäller det.
Om han vinner så blir det firning på stan kanske....(önsketänkande...jag vet)Men hoppet är väl det sista som överger människan?

Lite nya tidens ordspråk kommer nedan oxå:-)



Nya tider kräver nya ordspråk.

* Den man ligger med får bädda.

* Den som tar, han har.

* Det man inte minns, har inte hänt.

* Det man inte vet, har man ingen aning om.

* Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon.

* Förtala är silver, förtiga är guld.

* Gammal kärlek kostar alltid.

* Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.

* Man ska inte kasta spjut i radhus.

* Liten stuga kallas ofta stort dass.

* Man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin.

* Som man raggar får man ligga.

* Övning ger träning.

* Friskt kopplat, hälften brunnet.