Katastrof hemma & Tjejsnack till middag!

Vilken panik det blev idag på väg hem på pendeltåget!! Jag ringer Julia och kollar var hon är och hon har precis kommit hem...bra tänkte jag.
Plötsligt ringer telefon 2 minuter efter att vi pratat-------det är Julia som med panik i rösten säger att det bara ligger 2 kattungar i lådan och Zelda ligger där och ser ut som inget har hänt....!

Jag säger till Julia att leta i hela huset och ringer efter en stund...neej ingen kattunge i sikte...shit..vad har hänt?
 Hon fortsätter leta och då kommer Pippi på den brigta iden att ta de andra ungarna från Zelda så hon lägger dem i Adams rum.
Vips så kommer Zelda och hämtar en unge och travar iväg till julias rum och går in BAKOM hennes hyllor...Pippi & Julia följer efter och vad hittar hon där?? Joo... den försvunna kattungen lite smått kall.Gud vet hur länge den legat där.Pust och stön...skönt att den är tillbaka. TACK PIPPI OCH JULIA

Jag ringer genast till kattexperten Annika och hennes kattmamma/kattungar har gjort likadant. Dom kan tydligen gå och gömma sina kattungar...finns tydligen ngt som heter 1-veckas gömning eller 3-veckors gömning....(nåt i de stilen hette det). Så nu kommer jag att låsa in henne i ett rum när vi är borta på dagarna. Aldrig mera den skräcken.

Till middag blev det bara vi tjejer så vi pratade och myste och hade tjejmiddag kan man säga. Alla möjliga och omöjliga problem/ämnen dryftades. Ni är underbara och så bra tjejer...glöm inte det!
Så här fina är mina favorittjejer.!