Tjock & Smal....

Satt och surfade runt lite och kom på att Taki var ju med på Aftonbladets Viktklubb och bantade för några år sen...HerreGud hur han såg ut???(måste dock säga att bilden är tagen i en verkligt konstig vinkel....och att han såg inte direkt ut så dääär när jag träffade honom)

Visst var han duktig?
I dagsläget väger han 96 kg och på det smala kortet vägde ha 88 kg. Jag tycker att han är bra som han är nu. Puzz på dig Älskling!

Kolla dessa Före och Efter bilder... År 2002!

                                                                                                

"Det här är ett viktminskningssätt som passar män"
Taki Callias ville ta det lugnt med sin viktminskning. Han tänkte gå ned 13 kilo på 13 veckor. Men efter några veckor märkte han att kilona rasat bort snabbare än vad han trott.
Nu har han passerat sitt mål och gått ned 16 kilo på 8 veckor, han hoppas gå ned några kilo till.
Taki Callias säger att han inte ändrat på så mycket i sin kosthållning, men han har uteslutit onyttiga saker som chips, ostbågar, popcorn och godis. Han dricker inte läsk längre och äter inte heller pommes fritt eller gräddsås. Men det är inget han saknar.

Bytte jobb och gick upp vikt
- Den stora förändringen i min kosthållning är nog att jag börjat äta frukost, havregrynsgröt varje dag. Själv tycker jag att jag äter mer än vanligt nu, det känns som att jag proppar i mig grönsaker och frukt. Jag ska äta 1700 kalorier om dagen.

Han har alltid vägt mycket men det gamla jobbet som polis gjorde att han förbrände mycket av det han åt. När han bytte jobb gick han upp i vikt, 20 kilo på mindre än ett år. För två år sedan vägde han 120 kilo men lyckades gå ner till 100 kilo.
- Tyvärr gick jag upp tio kilo på ett halvår och sedan har min vikt legat mellan 110 och 105 kilo.

Bestämde sig när han såg foto
Det var när han såg en bild på sig själv på golfbanan som han bestämde sig för att göra något åt sin vikt. Han säger att ett problem när man ska gå ned i vikt är att det är så mycket kvinnor i olika viktminskningsgrupper.
- Jag har alltid haft väldigt lätt för att gå ned i vikt eftersom jag är aktiv. Men jag har aldrig orkat hålla på längre än sex veckor.
- Jag tror att det skulle vara lättare om det fanns fler grupper som var anpassade för män. Men problemet är att det tar tid. Nu har jag kunnat sköta mig själv, med sex barn är det annars svårt att hitta tid. Många män tycker nog, som jag, att de vill ha andra män att gå ned i vikt med. På Viktklubben har jag kunnat följa alla mina siffror, och eftersom jag är en tävlingsmänniska har jag tävlat mot mig själv.

Ryggbesvären försvann
Taki säger att han mår mycket bättre nu när han inte bär på massa extra kilon.
- Jag tänker att jag gått och burit på en 16-kilos potatissäck runt magen i många år. Tänk själv hur mycket det är. Nu är mina ryggbesvär nästan borta och jag är snabbare på golfbanan, skojar han.
- Mina kompisar som inte sett mig på en månad har frågat mig om jag är sjuk. Men då har jag berättat om Viktklubben.

  Takis bästa tips:
Aktivera dig så du inte tänker på mat.
Ät inga snacks.
Gå och lägg dig i tid så du inte hinner bli hungrig sent på natten.

Nu är det 2008 och för de som har glömt hur ser ut 2008? Kolla nedan: Visst e han snygg!!!