Snow has arrived to stockholm even more than yesterday..

Vilket busväder idag...usch...det är tur att man har en fet kappuschong (eller hur det nu stavas?) på jackan.
Jobbade över lite idag och var på jobbet till 18:15, Taki fick hämta upp mig i Skogås.

Föresten så känner jag mig heldeppad för jag har fått en dödssom över min bil idag!! Det skulle kosta mera att reparera den än vad halva bilen var värd??? Hur kan detta ske undrar jag med en bil som bara har gått 7000 mil???

Total motor-renovering??, byte av katalysator, syreavkännere nåt var det fel på och så var det nåt annat.
En Dawoo Matiz som är 8 år och körd bara ca: 1000 mil om året??? Man kan bli deprimerad för mindre...SUCK!!!!!
Bilderna är från stan när jag gick från jobbet ikväll...dystert och mörkt men det är mysigt med alla lampor!!








#1 - - Linda:

Är nog en gammal tävling det där.

#2 - - Kosti:

Hej Marie! Tråkigt med bilen!

En sak ska dock sägas: Bilverkstädernas bedömningar ger jag inte mycket för.

För drygt 1 år sen så hade jag problem med min lilla cab. Hadé inne den på verkstad för felsökning. De hittade felet men sa samtidigt att den är inte värd att laga för den kommer inte gå igenom besiktningen pga det o det o det. de gjorde en lååång lista.

SKROTA sa de...

Jag bytte själv (med hjälp av en kompis) den del som gjorde att den inte startade. Sen besiktigade jag bilen med BLANKT papper utan att ha gjort nåt åt de punkter som verkstaden hävdade var kass.



Kanske inte tröstar i ditt fall MEN det bör gå att komma lindrigare undan, har ni ingen sån där "på-landet-verkstad" däruppe? Skulle tro att mycket av priset är arbetskostnad.... O det kan ju skilja mycket från märkesverkstan till "Kalle i verkstan bort i skogen" ;)

#3 - - Sandra:

Jättefin blogg :)